Φωτογραφία: Pixabay  |  Διάβασμα 3’

 

Αν δεν έχετε διαβάσει τα πρώτα 4 βήματα για να ‘πιάσουν τόπο’ τα λεφτά που επενδύετε στην Εκπαίδευση, θα τα βρείτε εδώ: ‘10 βήματα για να δείτε καλύτερα αποτελέσματα από την εκπαίδευση customer service – Μέρος 1’.

Διαβάστε τώρα τα επόμενα 6 βήματα.

 

5. Σύνοψη-επίλογος

Στο τέλος της εκπαίδευσης ζητήστε (ή πείτε στον σύμβουλο-εκπαιδευτή να ζητήσει) από τους συμμετέχοντες να εξάγουν ατομικά συμπεράσματα με έμφαση στα σημεία που κατάλαβαν ότι μπορούν και πρέπει να βελτιώσουν στην καθημερινότητά τους. Να τα καταγράψουν χρησιμοποιώντας φράσεις τύπου ‘Θα αλλάξω…’, ‘Θα βελτιώσω…’, ‘Θα υιοθετήσω…’, ‘Θα εφαρμόσω’. Κρατήστε και εσείς και αυτοί αντίγραφο, γιατί με βάση αυτά θα κάνετε …

6. Feedback & coaching

Τις επόμενες μέρες στη δουλειά, χρησιμοποιήστε τα σημεία που κατέγραψαν οι συμμετέχοντες στο τέλος της εκπαίδευσης για να δώσετε ατομικό feedback και να κάνετε ατομικό coaching. Για να βοηθήσετε κάθε εργαζόμενο χωριστά να βελτιώσει νοοτροπία, γνώσεις, δεξιότητες, επικοινωνία, φρασεολογία ή οτιδήποτε άλλο είχε σημειώσει/καταγράψει ο ίδιος από μόνος του.

7. Ομαδικό reporting

Μετά από μερικές ημέρες, κάντε ενημέρωση σε όλη την ομάδα πάνω στα αποτελέσματα ή στους δείκτες απόδοσης για να δουν τη βελτίωση που επιτεύχθηκε. Συγχαρείτε τους και γιορτάστε το! Αν δεν επιτεύχθηκε βελτίωση, να γίνει η σχετική συζήτηση – αμφίδρομη πάντα! – για να ανακαλύψετε τους λόγους.

8. Feedback από την ομάδα

Ρωτήστε την ομάδα και κάντε βελτιώσεις σε οργάνωση, διαδικασίες, λειτουργίες του τμήματος ή της εταιρείας. Είναι η πρώτη γραμμή, είναι η δουλειά τους, τους εκπαιδεύετε για να γίνουν καλύτεροι. Άρα, εμπιστευθείτε τους και λάβετε σοβαρά υπ’ όψη σας αυτά που θα σας πουν. (Σημαντικό: Ταυτόχρονα, επιτυγχάνετε και Παρακίνηση, αφού είναι λίγοι οι διευθυντές και προϊστάμενοι που καταλαβαίνουν πόσο όμορφα αισθάνονται οι εργαζόμενοι όταν νιώθουν ότι εισακούγονται. Δουλεύουν με ακόμη μεγαλύτερη όρεξη γιατί αισθάνονται ότι ‘ανήκουν’ και συνεισφέρουν!)

9. Follow-up εκπαίδευσης

Οργανώστε ένα σύντομο follow-up μέσα σε 2-3 εβδομάδες από την εκπαίδευση. Για επαναλήψεις, διευκρινίσεις, μικρο-ρυθμίσεις, πρόσθετα θέματα και ερωτήσεις. Και μόνο που θα ξαναδούν τον σύμβουλο-εκπαιδευτή, θα θυμηθούν την εκπαίδευση και τα θέματα που είχαν καλυφθεί.

10. Ανάπτυξη νοοτροπίας μάθησης

Το τελευταίο αλλά ίσως το πιο σημαντικό βήμα… Φροντίστε να δημιουργηθεί η κατάλληλη νοοτροπία στους εργαζόμενους, ώστε να είναι ανοικτοί και δεκτικοί σε επόμενες εκπαιδεύσεις. Τις οποίες πρέπει να οργανώνετε σταθερά. Δύο σημεία είναι καθοριστικά: α) να έχουν νιώσει οι εργαζόμενοι ικανοποιημένοι και ωφελημένοι από την όλη εκπαιδευτική διαδικασία και β) να το ορίσετε εσείς οι ίδιοι ως καθήκον σας, ως στόχο προς επίτευξη.

 

Όπως καταλαβαίνετε, αν μείνετε μόνο στο ‘4. Κάντε την εκπαίδευση’, και μάλιστα όχι έτσι όπως την περιέγραψα … ε … ναι, η επένδυσή σας στην εκπαίδευση δεν θα είναι και τόσο παραγωγική.

Όπως καταλαβαίνετε, αν δεν συμμετέχετε εσείς οι ίδιοι, οι διευθυντές και οι προϊστάμενοι, ουσιαστικά, συνεργατικά και συμπληρωματικά στη διαδικασία της εκπαίδευσης, δεν μπορείτε να περιμένετε αποτελέσματα.

Όπως καταλαβαίνετε, αν πιστεύετε ότι η μόνη σας υποχρέωση είναι να πληρώσετε και ότι αυτό αρκεί, θα την πατήσετε όπως όλοι όσοι πιστεύουν ότι το χρήμα είναι η λύση για τα πάντα… Τόσο στη δουλειά όσο και στη ζωή!

 

(Και όπως καταλαβαίνετε, ναι, η Εκπαίδευση είναι πάνω απ’ όλα ‘Brain Training’ )

 

Θέλετε να αναδημοσιεύσετε αυτό το άρθρο στην ιστοσελίδα σας; Επικοινωνήστε μαζί μας.
Μπορείτε επίσης να εκτυπώσετε, να αναπαράγετε και να διανείμετε το άρθρο, εφ’ όσον φαίνεται καθαρά το λογότυπο της Customer Service Greece και υπάρχει το σχετικό dofollow link.

Print Friendly, PDF & Email