Μ’ αρέσει να παρατηρώ τους ανθρώπους στο περιβάλλον της εργασίας τους. Δεν το κάνω μόνο από επαγγελματική διαστροφή και δεν το κάνω μόνον εγώ. Το κάνουν πολλοί πελάτες, φαντάζομαι και αρκετοί από εσάς.

Μπαίνω σε ένα κατάστημα, ένα εστιατόριο, μια επιχείρηση και με εξυπηρετεί ένας υπάλληλος που λειτουργεί διαδικαστικά. Το μόνο που τον ενδιαφέρει είναι να κάνει τη δουλειά του. Τυπικά. Να τελειώνουμε. Επειδή πρέπει. Παρατηρώντας το άτομο και τη συμπεριφορά του, καταλαβαίνω ότι αυτό δεν συμβαίνει επειδή είναι τεμπέλης ή ανεπαρκής. Συμβαίνει επειδή δεν είναι ευχαριστημένος από τη δουλειά του, από το διευθυντή του, από την εταιρεία του.

Όταν ένα εργαζόμενος δεν έχει καλή ψυχολογία, το μόνο σίγουρο είναι ότι η επιχείρηση χάνει λεφτά!

Ένας υπάλληλος με καλή ψυχολογία είναι 12% πιο παραγωγικός. Ένας υπάλληλος με κακή ψυχολογία είναι 10% λιγότερο παραγωγικός. (Δείτε περισσότερα εδώ, ειδικά στα infographics προς το τέλος.)

Στις περισσότερες εταιρείες με τις οποίες έχω συνεργαστεί, κυκλοφορούν πολλοί εργαζόμενοι με κακή ψυχολογία.

Στις συζητήσεις μου με αυτούς τους εργαζόμενους, αυτό που συνήθως ακούω είναι τί κάνουν ή τί δεν κάνουν οι προϊστάμενοι, οι διευθυντές και οι ιδιοκτήτες. Ανεξάρτητα από το αν είναι ή δεν είναι αλήθεια αυτό που πιστεύουν, προσπαθώ να τους δείξω ότι το συμφέρον τους, σε κάθε περίπτωση, είναι να κάνουν τη δουλειά τους σωστά, επαγγελματικά, με όρεξη και καλή διάθεση. Να σκέπτονται το ρόλο τους, το αποτέλεσμα που καλούνται να επιτύχουν, την ικανοποίηση που πρέπει να δώσουν αυτοί στον πελάτη περισσότερο από τον ανταγωνισμό τους. Πρώτον, για να αισθάνονται συνεπείς και τίμιοι, δεύτερον γιατί το συμφέρον τους είναι να πηγαίνει καλά η επιχείρησή τους και τρίτον, γιατί δεν ξέρουν πότε θα τους προσέξει ο μελλοντικός εργοδότης τους.

Στις συζητήσεις μου με τους προϊστάμενους, διευθυντές και ιδιοκτήτες, αυτό που συνήθως ακούω είναι τί κάνουν ή τί δεν κάνουν οι εργαζόμενοι. Που, ειδικά τώρα με την κρίση, ‘θα πρέπει να λένε ευχαριστώ μόνο και μόνο που έχουν δουλειά’. Προσπαθώ να τους εξηγήσω ότι δεν έχουν κανένα όφελος με το να σκέπτονται έτσι. Και ότι – μακροπρόθεσμα – είναι επικίνδυνο. Αυτοί οι ίδιοι έχουν τη βασική ευθύνη της καλής ψυχολογίας των εργαζόμενων στην εταιρεία ή στο τμήμα τους. Και, ως γνωστόν, όπως στη ζωή έτσι και στη δουλειά, πρώτα δίνεις και μετά παίρνεις.

Αφού όσο πιο ικανοποιημένοι είναι οι εργαζόμενοι, τόσο πιο παραγωγικοί είναι και τόσο πιο επικερδής είναι η επιχείρηση, το ζητούμενο για όλους εσάς που είστε σε θέσεις management, είναι να δημιουργείτε καλό κλίμα και συνθήκες εργασίας για τους εργαζόμενους.

Ο Κύκλος του Κέρδους είναι πραγματικά απλός στη σύλληψη και έχει εφαρμογές σε όλες τις επιχειρήσεις:

  1. Ο manager δημιουργεί καλό κλίμα και βελτιώνει τις συνθήκες εργασίας για τους εργαζόμενους.
  2. Οι εργαζόμενοι έχουν καλύτερη ψυχολογία κατά την εκτέλεση της εργασίας τους και άρα μεγαλύτερη όρεξη για δουλειά.
  3. Έτσι, δουλεύουν περισσότερο, γρηγορότερα, παραγωγικότερα. Εξυπηρετούν σωστότερα, πωλούν περισσότερο, κάνουν λιγότερα λάθη.
  4. Ο πελάτης είναι πιο συνεργάσιμος, μένει πιο ικανοποιημένος, επιστρέφει στην επιχείρηση, γίνεται πιστός πελάτης.
  5. Τα κέρδη της επιχείρησης αυξάνονται  και οι στόχοι της διοίκησης επιτυγχάνονται ευκολότερα.
  6. Ο manager μένει ικανοποιημένος από τα αποτελέσματα της ομάδας του και…
  7. Πάμε πάλι από το 1.

management-1Η σχέση μεταξύ της ικανοποίησης του εργαζόμενου και της κερδοφορίας μιας επιχείρησης είναι επιβεβαιωμένη. Δεν είναι τυχαίο ότι οι πιο επικερδείς επιχειρήσεις είναι αυτές στις οποίες οι εργαζόμενοι αισθάνονται ικανοποιημένοι. (Διαβάστε εδώ)

Όσοι λοιπόν θέλετε να κάνετε πιο αποτελεσματικό το τμήμα σας, να αναπτύξετε την επιχείρησή σας, να πετύχετε ευκολότερα τους στόχους σας, να μειώσετε, τελικά, το άγχος σας, μπορείτε να ακολουθήσετε αυτή τη λογική διαδικασία. Κάντε τους ανθρώπους σας να αισθάνονται όμορφα!

Οι υπόλοιποι, μπορείτε να φωνάζετε, να απαιτείτε και να πιέζετε. Να πιστεύετε ότι οι εργαζόμενοι είναι τεμπέληδες, αχαΐρευτοι και ανεπρόκοποι. Αυτή, εξ άλλου, είναι πάντα η εύκολη λύση! Να μην βλέπω τη δική μου ευθύνη, να βγάζω την ουρά μου απ’ έξω, να τα θέλω μονά-ζυγά δικά μου, να μεταθέτω το πρόβλημα. Αν συνεχίσετε σ’ αυτό το δρόμο, σας εγγυώμαι ότι θα βρείτε κι άλλους δαίμονες

Print Friendly, PDF & Email