Φωτογραφία: Pixabay | Διάβασμα: 2′
Ο τρόπος που μιλάμε, η γλώσσα και οι λέξεις που χρησιμοποιούμε, επηρεάζουν το συνομιλητή μας. Επηρεάζουν την εικόνα και την εντύπωση που δημιουργεί για εμάς. Ακόμη και ως προς το διανοητικό μας επίπεδο (διαβάστε εδώ)!
Κατ’ επέκταση, ο τρόπος της επικοινωνίας μας επηρεάζει και το πώς αντιδρά ο άλλος στα λεγόμενά μας.
Λάθος 1ο
Είναι πολλοί που προσπαθούν να μιλήσουν καλύτερα, κομψότερα, απ’ όσο τους παίρνει. Και την πατάνε… Γιατί θα το πουν ‘το προφανή’… και ο συνομιλητής τους θα γελάει (από μέσα του συνήθως).
Λάθος 2ο
Είναι ορισμένοι που, όντως, χειρίζονται εξαιρετικά το λόγο και τη γλώσσα. Που γνωρίζουν, που μπορούν και που χρησιμοποιούν σωστά λέξεις επιπέδου, περίτεχνες εκφράσεις, αρχαία ελληνικά. Όμως κάποιοι συνομιλητές τους αισθάνονται μειονεκτικά απέναντί τους…
Λάθος 3ο
Κάποιοι άλλοι μιλάνε με πολλούς τεχνικούς ή ακαταλαβίστικους όρους. Είτε γιατί νομίζουν (εσφαλμένα) ότι τους καταλαβαίνει και ο συνομιλητής είτε γιατί θεωρούν (επίσης εσφαλμένα) ότι τούς προσδίδει κύρος, τούς κάνει να φαίνονται ‘επιστήμονες’.. Ο συνομιλητής τους, πάλι, είτε αποσυντονίζεται και απομακρύνεται είτε εκνευρίζεται.
Να θυμάστε ότι ο σκοπός της επικοινωνίας (τόσο της επαγγελματικής όσο και της προσωπικής-φιλικής) είναι
- να δώσετε στο συνομιλητή σας να καταλάβει τι θέλετε να πείτε
- να πείσετε ότι αυτό που λέτε είναι σωστό
- να δημιουργήσετε και να διατηρήσετε θετική εικόνα και καλές σχέσεις
Ο σκοπός της επικοινωνίας ΔΕΝ είναι
- να δείξετε ότι ήσαστε καλός μαθητής
- να αποδείξετε ότι είσαστε ‘κάποιος’
- να φανείτε καλύτεροι-ανώτεροι
Ο τρόπος, λοιπόν, που επιλέγετε να επικοινωνήσετε, η γλώσσα και οι λέξεις που χρησιμοποιείτε, δεν πρέπει να οδηγούν το συνομιλητή σας σε … παρεκτροπή. Πρέπει να τον κρατούν στο θέμα που συζητάτε, χωρίς να κάνει παράλληλες ή δεύτερες σκέψεις για εσάς και τις προθέσεις σας.
Ειδικά στο επίπεδο των επαγγελματικών σχέσεων, αν θέλετε να φαίνεστε έξυπνος, συνεργάσιμος, κατανοητός και να κάνετε και τη δουλειά σας, χρησιμοποιείτε σύντομη και απλή επικοινωνία.
Δηλαδή (τώρα ρισκάρω με την αγγλικούρα … ; 😁)
KISS – Keep It Short & Simple
(Και θα είστε και για 1 και για 2 και για 3 … και για 24.000 φιλιά )
Θέλετε να αναδημοσιεύσετε αυτό το άρθρο στην ιστοσελίδα σας; Επικοινωνήστε μαζί μας.
Μπορείτε επίσης να εκτυπώσετε, να αναπαράγετε και να διανείμετε το άρθρο, εφ’ όσον φαίνεται καθαρά το λογότυπο της Customer Service Greece και υπάρχει το σχετικό ενεργό link.