Φωτογραφία: Pixabay  |  Διάβασμα: 3′

 

Στο management υπάρχει μια σειρά στοιχείων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων, που χρειάζεται να γνωρίζετε και να ‘βγάζετε’ στην καθημερινότητά σας. Έτσι ώστε να αναπτύσσετε και να βελτιώνετε τους εργαζόμενους στην ομάδα, το τμήμα ή την εταιρεία σας. Να τους βοηθάτε να αισθάνονται καλύτερα και να αποδίδουν περισσότερο.

Ένα από τα στοιχεία που σύμφωνα με τις περισσότερες έρευνες λείπει ή δεν γίνεται σωστά από τους περισσότερους διευθυντές και προϊσταμένους είναι η επιβράβευση.

Και δεν περιμένω βέβαια να το διαβάσω στις έρευνες. Στις περισσότερες συνεργασίες που έχω κάνει, ένα συχνό παράπονο των εργαζομένων της πρώτης γραμμής για τους ‘από πάνω’ είναι:

‘Δεν ακούω ένα μπράβο!…’

Η επιβράβευση έχει στόχο να παρακινεί, να ενθαρρύνει, να εμπνέει τους ανθρώπους σας.

Ή μήπως όχι;

Η σωστή απάντηση είναι ‘ανάλογα με το τι επιβραβεύω’!

Όλα ξεκινούν από την ψυχολογία. Ένα βασικό ερώτημα είναι το κατά πόσο οι άνθρωποι πιστεύουν ότι μπορούν να φτάσουν ‘μέχρι εδώ’ γιατί ‘έτσι γεννήθηκα’ ή γιατί ‘μέχρι εκεί φτάνει το μυαλό μου’.

Η Carol Dweck, ψυχολόγος και καθηγήτρια στο Stanford University, υποστηρίζει ότι υπάρχουν δύο θεωρήσεις της ανθρώπινης φύσης:

Fixed mindset: ‘Ο άνθρωπος γεννιέται’.  Έχει (ή δεν έχει) εκ γενετής τις όποιες ικανότητες και την όποια ευστροφία. ‘Αυτό το πράγμα, εγώ δεν μπορώ να το κάνω’.

Growth mindset: ‘Ο άνθρωπος γίνεται’. Οι ικανότητες και η ευστροφία είναι ανάλογες της προσπάθειας που θα καταβάλει. ‘Δώσε μου λίγο χρόνο να το προσπαθήσω’.

Αν, λοιπόν, θέλουμε να αναπτύξουμε τις ικανότητες των ανθρώπων μας, δεν πρέπει να τους επιβραβεύουμε με τρόπο που τους κάνει να σκέπτονται ότι όλα εξαρτώνται από το έμφυτο μυαλό ή την έμφυτη ευστροφία τους. Αντίθετα, πρέπει να ενισχύουμε την επιθυμία τους να προσπαθούν, να επιτυγχάνουν και να βελτιώνονται.

Ποιος είναι λοιπόν ο σωστός τρόπος για την επιβράβευση των εργαζομένων;

1ον, Επιβραβεύετε! Βοηθάει όσο δεν φαντάζεστε…

2ον, Σκεφτείτε τον τρόπο με τον οποίο θα επιβραβεύετε. Αν την επόμενη φορά που θέλετε να επιβραβεύσετε κάποιον εργαζόμενο πείτε:

‘Μπράβο, είσαι τσακάλι, το ‘κανες στο άψε-σβήσε!’

μήπως μετά από 5’ θα σκέπτεται:

‘Αμάν, άρα, την άλλη φορά, αν δεν το καταφέρω ή αν δεν το κάνω τόσο γρήγορα, θα είμαι για τα μπάζα;’

Και αν πείτε:

‘Μπράβο, πρέπει να δούλεψες σκληρά για να το κάνεις τόσο καλό!’

μήπως σκέπτεται:

‘Άρα, αν προσπαθώ και αν καταβάλλω προσπάθεια, θα φέρνω καλά αποτελέσματα!’

Αφού, λοιπόν, ξεκαθαρίσετε ότι αξίζει και πρέπει να επιβραβεύετε, σκεφτείτε: όταν επιβραβεύετε έναν εργαζόμενο, τι θέλετε τελικά να boostάρετε; Τι σας συμφέρει να boostάρετε;

Και αποφασίστε – εύκολα πλέον – πώς θα πείτε το Well Done !

 

Θέλετε να αναδημοσιεύσετε αυτό το άρθρο στην ιστοσελίδα σας; Επικοινωνήστε μαζί μας.
Μπορείτε επίσης να εκτυπώσετε, να αναπαράγετε και να διανείμετε το άρθρο, εφ’ όσον φαίνεται καθαρά το λογότυπο της Customer Service Greece και υπάρχει το σχετικό ενεργό link.