Φωτογραφία: Pexels | Διάβασμα: 3′
Μια συνηθισμένη ιστορία
Είστε manager, υπεύθυνη/-ος για ένα τμήμα ή επικεφαλής μιας εταιρείας και συνεργάζεστε με κάποιους ανθρώπους. Έχετε αρκετές και σοβαρές δουλειές να κάνετε. Τις περισσότερες απ’ αυτές, δεν τις δίνετε να τις κάνουν οι υφιστάμενοί σας.
Δεν εκχωρείτε εύκολα αρμοδιότητες.
Δεν τους εμπιστεύεστε και τόσο, δεν κρίνετε ότι μπορούν να κάνουν μια σημαντική δουλειά τόσο καλά όσο εσείς. Καταλήγετε λοιπόν να τις κάνετε εσείς. Έτσι, είστε πάντα ‘πηγμένη/-ος’. Και τελικά, αφιερώνετε λιγότερο χρόνο απ’ όσο θα έπρεπε για να τις ολοκληρώσετε. Έτσι, βέβαια, δεν γίνονται τόσο καλά όσο θα θέλατε.
Στο τέλος, παραπονιέστε που δεν υπάρχει κάποιος ικανός και άξιος να σας βοηθήσει και να κάνει κι αυτός κάποιες δουλειές.
Και ‘παίρνετε πάνω σας’ ακόμη περισσότερες δουλειές…
Μια ερώτηση
Γιατί δεν δίνετε από την αρχή κάποιες δουλειές σε άτομα από την ομάδα σας να τις κάνουν;
Ακόμη και αν δεν την κάνει τόσο καλά όσο θα την κάνατε εσείς – αν είχατε τον απαραίτητο χρόνο – τελικά θα την κάνει αρκετά καλά.
Αυτό, τις περισσότερες φορές, είναι απόλυτα αποδεκτό.
Και μια πρόταση
Εφαρμόστε τον κανόνα του 80% για την εκχώρηση αρμοδιοτήτων:
Αν ένας υφιστάμενός σας μπορεί να κάνει μια δουλειά στο 80% αυτού που θα κάνατε εσείς, ΔΩΣΤΕ ΤΗ ΝΑ ΤΗΝ ΚΑΝΕΙ!
Μετρήστε τώρα τα πλεονεκτήματα από την εκχώρηση των εργασιών:
- Οι δουλειές γίνονται (!)
- Οι άνθρωποί σας νιώθουν ικανοποιημένοι από την εμπιστοσύνη που τους δείχνετε
- Οι άνθρωποί σας βελτιώνονται, αναπτύσσονται και είναι έτοιμοι να αναλάβουν ακόμη δυσκολότερες δουλειές
- Εσείς, έχετε περισσότερο ελεύθερο χρόνο για να κάνετε πιο σημαντικά πράγματα: να σκεφτείτε, να σχεδιάσετε, να οργανώσετε, να εκχωρήσετε ακόμη περισσότερες αρμοδιότητες, να φτιάξετε ακόμη καλύτερους υπαλλήλους, να πετύχετε ακόμη περισσότερα για το τμήμα ή της εταιρεία σας (γιατί αυτές πρέπει να είναι οι κύριες ενασχολήσεις σας)
Ένας manager (σε οποιοδήποτε επίπεδο: προϊστάμενος, διευθυντής, CEO) δεν μπορεί και δεν πρέπει να είναι (περισσότερο απ’ όσο πρέπει) εκτελεστικός. (Και διαβάστε εδώ γιατί ένας manager πρέπει να είναι όπως μια Maserati.)
Ναι, κάποιες δουλειές, πρέπει να γίνονται από εσάς. Όχι όμως πολλές. Ή όλες. Καλύτερα να κάνετε 100 δουλειές στο 80%, παρά 40 δουλειές στο 100%.
Και να είστε και παραπονούμενοι…
Και να μην έχετε και χρόνο…
Και να κατηγορείστε και για συγκεντρωτικοί…
Και να αναρωτιέστε γιατί η ομάδα σας έχει χαμηλό ηθικό…
Και χαμηλή παραγωγικότητα…
(Και μια μέρα θα δούμε – Un bel di vedremo )
Θέλετε να αναδημοσιεύσετε αυτό το άρθρο στην ιστοσελίδα σας; Επικοινωνήστε μαζί μας.
Μπορείτε επίσης να εκτυπώσετε, να αναπαράγετε και να διανείμετε το άρθρο, εφ’ όσον φαίνεται καθαρά το λογότυπο της Customer Service Greece και υπάρχει το σχετικό ενεργό link.