Διάβασμα 4′

 

Η Αφορμή

Έκανα πρόσφατα μια επίσκεψη στην εξαιρετική έκθεση ‘Van Gogh Alive’ στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών με τα τρία ανήψια μου.

Ο μεγάλος είναι 13 ετών και οι δίδυμοι 11 ετών. Έκρινα λοιπόν σκόπιμο να τους προετοιμάσω για την επίσκεψη. Να γνωρίσουν εκ των προτέρων τον Vincent van Gogh και τα έργα του, έτσι ώστε να απορροφήσουν περισσότερα στοιχεία και να πάρουν περισσότερα οφέλη κατά την επίσκεψη στην έκθεση.

Το έκανα λίγο σαν παιχνίδι, για να τους φανεί ενδιαφέρον και είχε εξαιρετικά αποτελέσματα!

 

Η Ιδέα

Μου φαίνεται ότι είναι μια πολύ καλή ιδέα να κάνετε κάτι τέτοιο με την ομάδα, το τμήμα, το κατάστημα ή την εταιρεία σας!

Μπορείτε, δηλαδή, να οργανώσετε την ίδια ή μια ανάλογη δραστηριότητα, με σκοπό να βελτιώσετε το ομαδικό πνεύμα και τη συνεργασία των εργαζομένων ή – έστω και μόνο – να ξεφύγετε από τη ρουτίνα και να δώσετε έναν άλλο τόνο στη συνεργασία και στη δουλειά σας/τους. (Διαβάστε εδώ κι ένα άρθρο περί ομαδικής συνεργασίας.)

Κατ’ αρχάς, λάβετε υπ’ όψη ότι – όπως όλες οι παρόμοιες δραστηριότητες – πρέπει να είναι σε εθελοντική βάση. Δεν έχει έννοια να πιέσετε κάποιον να συμμετέχει αν δεν το θέλει από μόνος του. Είναι άσκοπο…

Επίσης, είναι πολύ σημαντικό να συμμετέχετε κι εσείς οι ίδιοι. Είστε μέλη της ομάδας, δείξτε το!

 

Τα Βήματα

Τι έκανα λοιπόν και τι μπορείτε να κάνετε κι εσείς:

  1. Ανακοινώνετε την δραστηριότητα, π.χ. ‘Van Gogh’ κάνοντας αναφορά στο σκοπό της – να γνωριστούμε καλύτερα, να ξεφύγουμε από την καθημερινή ρουτίνα, να συνεργαστούμε, να αναπτύξουμε την προσωπικότητά μας, κ.ο.κ. Είναι σημαντικό να απαντιέται το WIIFM ‘γιατί να ασχοληθώ; τι έχω να κερδίσω;’.
  2. Διαλέγετε και εκτυπώνετε έναν αριθμό έργων του van Gogh.
  3. Μοιράζετε ένα έργο σε κάθε εργαζόμενο ή ομάδα των 2 ή 3 ατόμων.
  4. Ζητάτε να το μελετήσουν λίγο, να βρουν πληροφορίες και να ετοιμάσουν μια παρουσίαση 2’ με στοιχεία για το συγκεκριμένο έργο, τη χρονική στιγμή, τις συνθήκες ή ό,τι άλλο κρίνουν σκόπιμο.
  5. Συμφωνείτε στην ημέρα και ώρα της συνάντησης (να γίνει μέσα σε μια εβδομάδα, όχι πιο αργά, να μην ‘ξεφουσκώσει’).
  6. Κάνετε τις παρουσιάσεις – προαιρετικά ψηφίζετε και επιβραβεύετε με ένα μικρό δωράκι την καλύτερη παρουσίαση.
  7. Κάνετε debriefing με αναφορά και σύνδεση στοιχείων της ζωής, των συνθηκών, των δυσκολιών και των θεμάτων των έργων του van Gogh με τους ίδιους, τη δουλειά, την εταιρεία. Για παράδειγμα:
  • Ρήξη με τον δάσκαλό του και επιμονή στην δική του τεχνοτροπία → συγκρούσεις και διαφωνίες μπορεί να βγουν σε καλό
  • Ενσωμάτωση ‘ξένων’ στοιχείων ιαπωνικής τέχνης → εξωστρέφεια, γνώση εξωτερικού περιβάλλοντος, τάσεων αγοράς, πελατών, ανταγωνισμού
  • Ακολουθία μαθηματικών κανόνων στο έργο του → σε κάθε δουλειά υπάρχουν/σεβόμαστε/ακολουθούμε πλαίσια/κανόνες/αρχές
  • Προβολή του αυτοτραυματισμού του → οφέλη από την παραδοχή των ελαττωμάτων μας, κάθαρση, restart
  1. Τοποθετείτε τα έργα του van Gogh στον εργασιακό χώρο – ‘Μ’ ένα σμπάρο, δυο τρυγόνια.’ Και διακόσμηση και υπενθύμιση!

 

Tips

# 1 – Η συνάντηση θα γίνει σε χώρο της εταιρείας, αλλά μια επίσκεψη στην έκθεση (το ίδιο απόγευμα!) θα έδινε άλλο χρώμα (στην κυριολεξία…!) στη δραστηριότητα.

# 2 – Το debriefing είναι το πιο σημαντικό βήμα στη διαδικασία. Για να γίνει κατανοητή η αξία και η χρησιμότητα της δραστηριότητας και για να μην εκληφθεί ως χαμένος χρόνος. Για να βγουν αποτελέσματα, συμπεράσματα και ωφέλεια αλλά και για να τεθούν βάσεις για επανάληψη μιας ανάλογης δραστηριότητας στο μέλλον. Θα διαπιστώσετε ότι έχει τα οφέλη ενός mini εκπαιδευτικού προγράμματος!

# 3 – Αν η δραστηριότητα σάς φαίνεται ‘λίγη’ ή ‘χαζή’

“Great things are done by a series of small things done together.”

Vincent Willem van Gogh

Καλή επιτυχία!

 

(Starry, Starry Night   από το OST ‘Loving Vincent’)

 

Θέλετε να αναδημοσιεύσετε αυτό το άρθρο στην ιστοσελίδα σας; Επικοινωνήστε μαζί μας.
Μπορείτε επίσης να εκτυπώσετε, να αναπαράγετε και να διανείμετε το άρθρο, εφ’ όσον φαίνεται καθαρά το λογότυπο της Customer Service Greece και υπάρχει το σχετικό dofollow link.