Διάβασμα 3’ | Φωτογραφία: Pexels
Receptionist #1
Ταξιδεύω με το αυτοκίνητο για να κάνω ένα σεμινάριο σε μια επιχείρηση στην Βόρ. Ελλάδα.
Φτάνω στο 4στερο city hotel που μου έχουν κλείσει δωμάτιο και θέση parking.
Ο receptionist μού λέει ότι το parking είναι συνεργαζόμενο και ότι πρέπει να παραδώσω το αυτοκίνητο. Όσοι με ξέρετε, ξέρετε ότι είμαι λίγο περίεργος…
‘Θα ήθελα να το παρκάρω μόνος μου το αυτοκίνητο. Έχουμε άλλο parking εδώ κοντά;’ λέω στον receptionist.
‘Καταλαβαίνω… είστε στο 20%-30% των οδηγών που δεν θέλουν να δίνουν το αυτοκίνητό τους’ μού απαντά. ‘Θέλετε να δοκιμάσετε μήπως βρείτε θέση στο δρόμο, στο [τάδε σημείο];
‘Μήπως είναι επικίνδυνα για κλοπή; Έχει μαλακή οροφή και δεν θέλω να ανησυχώ…’
‘Όχι δεν είναι επικίνδυνα. Αλλά … να σας πω … βάλτε το προσωρινά λίγο πιο μπροστά, ξεφορτώστε τα πράγματά σας στο δωμάτιό και θα βρούμε λύση.’
Το είπε με βεβαιότητα αυτό το τελευταίο.
Και όντως, μου βρήκε λύση.
Είχε παρκάρει το δικό του αυτοκίνητο πολύ κοντά και συνεννοηθήκαμε να παρκάρω στη θέση του όταν φύγει.
Ουφ! Ανακούφιση!
Receptionist #2
Στο ίδιο ξενοδοχείο…
‘Καλησπέρα, μου λέτε πού μπορώ να τσιμπήσω μια σαλάτα εδώ κοντά;’
‘Μπα… σαλάτα τέτοια ώρα… δύσκολο. Για δείτε μήπως έχει η πιτσαρία απέναντι;
‘Είναι η [τάδε], κάνουν μόνο delivery.’
‘Ε, πάρτε τη σαλάτα και ελάτε να τη φάτε εδώ.’
Μην σας τα πολυλογώ, δεν πήρα σαλάτα από την πιτσαρία. Και δεν κάθισα στο κοντινό οβελιστήριο ‘Καμένη Γωνιά’ (αυτό δεν το ήξερε ο ‘καμένος’;)
Άνοιξα μια εφαρμογή στο κινητό και σε 4’ είχα ήδη καθίσει σε ένα εξαιρετικό παραθαλάσσιο all-day μαγαζί.
Ουφ! Ανακούφιση!
Χρειάζεται receptionist το ξενοδοχείο σας;
Αν προσφέρει κάτι, ναι!
Αν δεν προσφέρει κάτι, όχι!
Αν μια εργαζόμενη ή ένας εργαζόμενος δίνει ανακούφιση όπως ο receptionist #1, αν δίνει θετικά συναισθήματα και λύσεις στον πελάτη, αν κάνει κάτι που δικαιολογεί την ύπαρξή του και προσθέτει αξία στην υπηρεσία που παρέχει, τότε, σαφώς ναι.
Αν ο πελάτης μπορεί (ή καταλήγει) να ανακουφιστεί, να βρει κάτι που θέλει, να εξυπηρετηθεί, να διασκεδάσει, να χαλαρώσει και βέβαια να κάνει check-in και check-out μόνος του, ε, τότε δεν χρειάζεται άνθρωπος (ειδικά αν είναι σαν τον receptionist #2). Ένα μηχάνημα ή μια εφαρμογή στο κινητό χρειάζεται…!
Τι δουλειά κάνετε;
Αυτά τα πράγματα να τα σκέπτεστε όσες και όσοι εργάζεστε ως receptionist / front desk / concierge. Είναι ο λόγος για τον οποίο (όλοι οι εργαζόμενοι) ‘δικαιολογούμε’ την ύπαρξή μας. Προσφέρουμε κάτι σε κάποιους και γι’ αυτό πληρωνόμαστε.
Και όσοι είστε διευθυντές ή επιχειρηματίες, να τα πείτε στους εργαζομένους σας. Πείτε τους επίσης, κατευθύνετέ τους, τι πρέπει να κάνουν για τον πελάτη, τι περιμένει ο πελάτης, γιατί είναι διατεθειμένος να πληρώσει και με το παραπάνω ο πελάτης.
Εξηγήστε τους ότι δουλειά, ευθύνη και ουσιαστικός μας ρόλος είναι να παρέχουμε στον πελάτη
✅ Χαρά
✅ Ασφάλεια
✅ Ευκολία
✅ Διευκόλυνση
✅ Εμπιστοσύνη
✅ Ανακούφιση
✅ Ξεγνοιασιά
✅ Ξεκούραση
✅ Απόλαυση
✅ Ηρεμία
✅ Προστασία
✅ Διασκέδαση
✅ Ευχάριστες αναμνήσεις
Και να μην θεωρούμε ότι αυτό που παρέχουμε στον πελάτη είναι δωμάτιο, μπάνιο, πετσέτες και σεντόνια…
Αυτά τα δίνουν κι άλλοι!!!
(You must have been a beautiful baby )
Σχετικά άρθρα:
Καλοκαιρινές ιστορίες εξυπηρέτησης
Θέλετε να αναδημοσιεύσετε αυτό το άρθρο στην ιστοσελίδα σας; Επικοινωνήστε μαζί μας.
Μπορείτε επίσης να εκτυπώσετε, να αναπαράγετε και να διανείμετε το άρθρο, εφ’ όσον φαίνονται καθαρά το λογότυπο της Customer Service Greece και το σχετικό ενεργό link.