Φωτογραφία: Pixabay  |  Διάβασμα: 3′

 

Ένας πρίγκηπας, όμως, παραμένει πρίγκηπας, ό,τι και να γίνει.

Κι ένας manager, παραμένει manager, ό,τι και να γίνει.

Και συνεχίζει να έχει τις ευθύνες του ακέραιες απέναντι στους ανθρώπους του.

Πώς διαχειριζόμαστε την ομάδα, το τμήμα, την εταιρεία, όταν αντιμετωπίζουμε δύσκολες καταστάσεις ή μια κρίση; Γιατί στα εύκολα, το έχουμε πει και το έχουμε δει πολλές φορές, όλοι είναι καλοί!

Στα δύσκολα είναι που κρίνεστε. Τότε ‘στήνεται’ το προφίλ σας. Η εικόνα που θα σας συνοδεύει μετά από μήνες ή χρόνια.

Στα δύσκολα αποδεικνύετε ποιος είστε και τι αξίζετε.

Στο μέλλον, αύριο, μεθαύριο, σε καλές στιγμές, οι εργαζόμενοι θα θυμούνται πώς λειτουργήσατε και τι κάνατε σήμερα, στα δύσκολα, στα πολύ δύσκολα. Πώς συμπεριφερθήκατε, πώς αντιδράσατε, πού εστιάσατε;

Και τότε, είναι πιο απαραίτητο από ποτέ να αποτελείτε πρότυπο γι’ αυτούς.

Η εστίασή σας πρέπει να είναι στο ηθικό των εργαζομένων. Να το διατηρήσετε όσο πιο ψηλά μπορείτε, να περισώσετε ό,τι μπορείτε, στο βαθμό που μπορείτε.

Το ηθικό ενός εργαζόμενου φτιάχνει ή χαλάει την ψυχολογία του.

Και η ψυχολογία του, τον επηρεάζει καθοριστικά κατά την εκτέλεση της δουλειάς του. Στο πνεύμα συνεργασίας που επιδεικνύει, στην κρίση του, στην αντιμετώπιση δύσκολων καταστάσεων, στην επικοινωνία του με πελάτες, με συναδέλφους, μ’ εσάς.

Επιπρόσθετα, θα ανακαλύψετε ότι θα έχετε σημαντικά προσωπικά οφέλη: συναισθανόμενοι το ρόλο σας, γίνεστε πιο υπεύθυνοι, αναλαμβάνετε δράση και νιώθετε πιο δυνατοί.

Τι πρέπει να κάνετε λοιπόν όταν συμβεί μια κρίση, ένα αναπάντεχο γεγονός, όταν διανύετε μια δύσκολη περίοδο στην επιχείρηση;

Μερικές πρακτικές συμβουλές:

Να είστε ανοικτοί και ειλικρινείς με τους ανθρώπους σας.

Μην εξαφανίζεστε και μην κρύβεστε, να είστε διαθέσιμοι γι’ αυτούς.

Πείτε τους την δική σας άποψη για τα πράγματα, την χρειάζονται γιατί σας σέβονται και σας εκτιμούν.

Μην είστε υπερβολικοί και μην σπέρνετε τον πανικό.

Να μοιράζεστε όσες πληροφορίες μπορείτε.

Να δείχνετε ότι σκέπτεστε και σχεδιάζετε επόμενες κινήσεις, όχι ότι μένετε αποσβολωμένοι και ανενεργοί.

Μην ξεσπάτε το άγχος και τα νεύρα σας πάνω τους.

Δώστε στους ανθρώπους σας την ευκαιρία να σας μιλούν όταν θέλουν να σας ρωτήσουν κάτι, όταν νιώθουν ότι το χρειάζονται.

Δημιουργείστε ακόμη πιο ομαδικό πνεύμα και συνεργασία μεταξύ τους.

Αν έχει μειωθεί η δουλειά τους, βάλτε τους να ασχοληθούν με θέματα οργάνωσης, με βελτιώσεις διαδικασιών. Κάντε job rotation. Είναι η ιδανική περίοδος για να δουν κάτι από άλλη οπτική και να πάρουν πρόσθετες γνώσεις σε διαφορετικές θέσεις ή τμήματα.

Μην επιτρέπετε να κυκλοφορούν φήμες για απολύσεις, μειώσεις προσωπικού, για κλείσιμο, ειδικά αν είναι ανυπόστατες.

Δώστε τους ελπίδα μιλώντας για το μέλλον ή για ευκαιρίες που ίσως δημιουργηθούν.

Αποφύγετε το ‘χιουμοράκι’ και δη το black.

Μην βγάζετε το δικό σας άγχος και την αγωνία μπροστά τους, βγάλτε το στον προϊστάμενο ή τον διευθυντή σας ή – αν δεν έχετε – χειριστείτε το μόνοι σας.

Να ρωτάτε συχνά: ‘Τι χρειάζεσαι από μένα’, ‘Πώς μπορώ να σε βοηθήσω;’

Να ενδιαφέρεστε για την ψυχική και σωματική τους υγεία γιατί το άγχος επηρεάζει τους ανθρώπους με πολλούς τρόπους.

Κάντε, όσο μπορείτε, τη δουλειά σας και δίνετε το καλό παράδειγμα!

 

(Να τους πείτε με το δικό σας τρόπο Hold On, Im Coming . Να αισθανθούν όση ασφάλεια και ανακούφιση μπορούν να πάρουν από σας).

 

(Διαβάστε δύο σχετικά άρθρα: ‘Ο Ρόλος, η Θέση, η Ευθύνη και ο Τράγος‘ και ‘Είναι καλά, είσαι καλά, είμαι καλά‘.)

 

Θέλετε να αναδημοσιεύσετε αυτό το άρθρο στην ιστοσελίδα σας; Επικοινωνήστε μαζί μας.
Μπορείτε επίσης να εκτυπώσετε, να αναπαράγετε και να διανείμετε το άρθρο, εφ’ όσον φαίνεται καθαρά το λογότυπο της Customer Service Greece και υπάρχει το σχετικό ενεργό link.