Διάβασμα 2’  |  Φωτογραφία: wayhomestudio από freepik

 

Στη δουλειά μου το πιο συχνό ζητούμενο είναι να βοηθώ εργαζομένους να εξυπηρετούν καλύτερα τους πελάτες και ειδικά τους ‘δύσκολους’ πελάτες. Έχω καταλάβει ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα των εργαζομένων δεν είναι ότι δεν ξέρουν ή ότι δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν καλύτερα. Το μεγαλύτερό τους πρόβλημα είναι το σκεπτικό τους, το mindset, το πρίσμα μέσα από το οποίο βλέπουν τους πελάτες και τους κρίνουν αρνητικά. Αυτό, τους μπλοκάρει…

 

Συνηθισμένες απόψεις για πελάτες

‘Ε ρε παιδί μου … ο καθένας το μακρύ του και το κοντό του…’
‘Πώς του ήρθε τώρα να ζητήσει τέτοιο πράγμα;!’
‘Κάτι πράγματα που σκέφτονται…’
‘Μήπως θέλει να του κάνουμε και αέρα…;’

Αν επιλέγετε να σκέπτεστε έτσι (ναι, είναι θέμα επιλογής) δεν βοηθάτε καθόλου τον εαυτό σας, τη δουλειά σας, την καθημερινότητά σας. Σκέπτεστε αρνητικά, αυτό σας ρίχνει ψυχολογικά, δεν έχετε όρεξη και δημιουργικότητα, δεν αποδίδετε, κουράζεστε, απογοητεύεστε!

 

Χρήσιμες απόψεις για πελάτες

‘Κάτσε τώρα να καταλάβω γιατί το λέει αυτό’
‘Για να ζητάει [αυτό] πρέπει να σκέπτεται / αισθάνεται [εκείνο]’
‘Τι ωραίο που ο ένας πελάτης είναι τόσο διαφορετικός από τον άλλο!’
‘Άμα κάνεις δουλειά που έχει επικοινωνία με πελάτες, δεν βαριέσαι ποτέ!’

Αν επιλέγετε να σκέπτεστε έτσι, προσπαθείτε να ανακαλύψετε γιατί σκέπτεται / μιλάει / λειτουργεί έτσι ο πελάτης. Και βοηθάτε απίστευτα τον εαυτό σας!

 

Τι καταφέρνετε

Καταλαβαίνετε ότι κάθε πελάτης, κάθε άνθρωπος, είναι διαφορετικός. Έχει διαφορετικές εμπειρίες, συνήθειες, αρέσκειες, απαιτήσεις, ανάγκες, προτεραιότητες. Και αυτό είναι απόλυτα φυσιολογικό! Αυτό που για κάποιους είναι δυσκολία, παράπονο ή περιέργεια, για εσάς είναι εξηγήσιμο και κατανοητό. Άρα το αντιμετωπίζετε ευκολότερα.

Σημαίνει ότι είστε επαγγελματίας, ώριμος, υπεύθυνος, συνειδητοποιημένος. Καταλαβαίνετε ότι αυτός είναι ο ουσιαστικός σας ρόλος στη δουλειά. Γι’ αυτό πληρώνεστε. Για να διαχειρίζεστε οποιαδήποτε κατάσταση και όχι για να διεκπεραιώνετε απλές καταστάσεις από ‘εύκολους’ πελάτες.

Να θυμάστε ότι

όσο εναλλάσσονται και όσο πιο απαιτητικές είναι οι εργασιακές σας εμπειρίες, τόσο καλύτερα αισθάνεστε, εργάζεστε, ζείτε, αναπτύσσεστε, βελτιώνεστε!

 

Η επιλογή, για μια ακόμη φορά, είναι δική σας!

 

Crazy music

 

Δείτε επίσης:

Σε κουράζουν οι πελάτες; Μήπως κάνεις λάθος focus;

23 εύκολα tips για δύσκολους πελάτες

 

Θέλετε να αναδημοσιεύσετε αυτό το άρθρο στην ιστοσελίδα σας; Επικοινωνήστε μαζί μας.
Μπορείτε επίσης να εκτυπώσετε, να αναπαράγετε και να διανείμετε το άρθρο, εφ’ όσον φαίνονται καθαρά το λογότυπο της Customer Service Greece και το σχετικό ενεργό link.

Print Friendly, PDF & Email