Διάβασμα 3’  |  Φωτογραφία: creativeart από freepik

 

Δεν υπάρχει καλύτερο εργαλείο επικοινωνίας με τους πελάτες από τις ερωτήσεις!

Με τις ερωτήσεις δεν παίρνετε μόνο χρήσιμες πληροφορίες αλλά αποφεύγετε και την παγίδα της πολυλογίας. Γιατί μερικές φορές μιλάτε πολύ, μιλάτε για αυτά που νομίζετε ότι ενδιαφέρουν τον πελάτη αλλά δεν τον ενδιαφέρουν, κουράζετε τον πελάτη…

Κάνοντάς του ερωτήσεις, ο πελάτης αισθάνεται ότι

τον σέβεστε
εκτιμάτε τις απόψεις του
τον προσεγγίζετε
ενδιαφέρεστε γι’ αυτόν και τις ανάγκες του
καταλαβαίνετε καλύτερα τις ανάγκες του
θα κάνετε (έστω θα προσπαθήσετε) αυτό που θα σας πει (έστω και αν τελικά δεν το μπορέσετε)

Ακόμη πιο σημαντικό είναι ότι

✅ ικανοποιείται ο εγωϊσμός του και ανεβαίνει η αυτοεκτίμησή του!

Εσείς παράλληλα, όσο απαντά ο πελάτης, αφ’ ενός μαθαίνετε πληροφορίες που πιθανά δεν ξέρατε και αφ’ ετέρου κερδίζετε χρόνο. Μπορείτε λοιπόν να σκέπτεστε περισσότερο, να κάνετε υπολογισμούς, να βρίσκετε σωστές απαντήσεις.

 

Στους καλούς πελάτες

Οι καλοί σας πελάτες, εκτός όλων των άλλων, είναι και η πιο πολύτιμη πηγή πληροφοριών για εσάς και την επιχείρησή σας! Κάντε τους ερωτήσεις και θα έχετε μια καλή ιδέα για το τι κάνετε σωστά, τι πρέπει να βελτιώσετε, προς τα πού πρέπει να κινηθείτε.

Μερικές ερωτήσεις που μπορείτε να τους κάνετε:

  • Τι λέτε για εμάς στους φίλους/συνεργάτες σας;
  • Τι σας αρέσει και τι δεν σας αρέσει στον κλάδο μας;
  • Τι σας αρέσει και τι δεν σας αρέσει στην επιχείρησή μας;
  • Τι σας αρέσει και τι δεν σας αρέσει στον [τάδε] ανταγωνιστή μας;
  • Πώς μπορούμε να βελτιώσουμε τη συνεργασία μας;
  • Τι θα θέλατε να αλλάξω/-ουμε στην επικοινωνία μου/μας μαζί σας;
  • Για ποιο νέο προϊόν ή υπηρεσία θα ήσαστε διατεθειμένοι να πληρώνετε παραπάνω;
  • Ποια στιγμή θυμάστε περισσότερο από τη συνεργασία μας;
  • Θα μας συστήνατε σε φίλους/συνεργάτες σας; Γιατί ναι; Γιατί όχι;

 

Στους υποψήφιους πελάτες

Κάντε ερωτήσεις σε υποψήφιους πελάτες και θα έχετε μια καλή ιδέα για το πώς λειτουργούν, τι τους ενδιαφέρει και πώς θα μπορέσετε να τους κερδίσετε.

Μερικές ερωτήσεις που μπορείτε να τους κάνετε:

  • Πώς ξεκινήσατε/βρεθήκατε σε αυτή την επιχείρηση/δουλειά;
  • Τι σας αρέσει στη δουλειά σας;
  • Τι ακριβώς κάνει η επιχείρησή σας;
  • Ποιοι είναι οι δικοί σας πελάτες; (αν πρόκειται για B2B επικοινωνία)
  • Τι εκτιμούν οι δικοί σας πελάτες στην επιχείρησή σας;
  • Τι θα θέλατε να βελτιώσετε στη δουλειά σας και πόσο θα κερδίσετε;
  • Τι προβλήματα έχετε και πόσο σας κοστίζουν;
  • Ποιοι είναι οι υπεύθυνοι/εμπλεκόμενοι στην αγορά/λήψη απόφασης;
  • Με ποιες άλλες επιχειρήσεις συνεργάζεστε;
  • Με ποιες άλλες επιχειρήσεις έχετε έρθει σε επαφή; Τι σας άρεσε; Τι δεν σας άρεσε;
  • Ποια είναι τα βασικά κριτήρια επιλογής προμηθευτή/συνεργάτη; (Το 80% θα σας πει πρώτα την τιμή! Εσείς, βέβαια, ξέρετε καλύτερα…)
  • Πώς θα σας φαινόταν το επόμενο βήμα να είναι … (περιγράψτε αυτό που σκέπτεστε)

 

Τέλος, είναι αυτονόητο ότι ο τρόπος με τον οποίο θα κάνετε ερωτήσεις (ειδικά σε υποψήφιους πελάτες) δεν θα είναι ‘ανακριτικός’. Θα γίνει σε μορφή άνετης συζήτησης και ίσως σε περισσότερες από μια επαφές.

Καλή επιτυχία!

 

Μόνο στη Wendy μην κάνετε ερωτήσεις music

 

Δείτε επίσης:

 

Θέλετε να αναδημοσιεύσετε αυτό το άρθρο στην ιστοσελίδα σας; Επικοινωνήστε μαζί μας.
Μπορείτε επίσης να εκτυπώσετε, να αναπαράγετε και να διανείμετε το άρθρο, εφ’ όσον φαίνονται καθαρά το λογότυπο της Customer Service Greece και το σχετικό ενεργό link.

Print Friendly, PDF & Email