Διάβασμα 3’  |  Φωτογραφία: wayhomestudio από freepik.com

 

Όταν έχετε να κάνετε μια παρουσίαση, στην ομάδα σας, σε στελέχη της εταιρείας σας, σε πελάτη, για ένα project, για πώληση, για εκπαίδευση, δώστε προσοχή στα παρακάτω σημεία.

 

Πριν την παρουσίαση

Καλή προετοιμασία του θέματος και του υλικού σας. Για να νιώθετε αυτοπεποίθηση.

Τραβήξτε video τον εαυτό σας. Αν δεν έχετε μεγάλη εμπειρία σε παρουσιάσεις, θα βγάλετε πολλά και χρήσιμα συμπεράσματα.

Αν δεν τον γνωρίζετε και αν μπορείτε, δείτε το χώρο πριν. Για να έχετε οικειότητα και άνεση μετά.

Να έχετε ελέγξει τον εξοπλισμό και τις συνδέσεις. Θα αποφύγετε δυσάρεστες εκπλήξεις…

Να έχετε πιεί υγρά. Δίνουν ενέργεια και φτιάχνουν τη φωνή σας. (Όχι πολλά υγρά όμως, για ευνόητους λόγους…😊)

Βάλτε μουσική. Απαλή, ‘ξενοδοχειακή’, σε χαμηλή ένταση, που θα σταματήσετε με την έναρξη της παρουσίασης.

Αν γίνεται, να στέκεστε όρθιοι. Δείχνει δυναμισμό και ετοιμότητα.

Καλωσορίζοντας, δώστε ίσια, σταθερή, δυνατή χειραψία με τους συμμετέχοντες. Σωματική επαφή = ψυχολογική προσέγγιση.

 

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης

Διατηρείτε οπτική επαφή με όλους χωρίς σταθερή σειρά και επαναλαμβανόμενη ακολουθία. Το eye contact είναι το σημαντικότερο στοιχείο της μη λεκτικής επικοινωνίας.

Έχετε εναλλασσόμενο τόνο φωνής. Ψηλά, χαμηλά, επιτάχυνση, επιβράδυνση, γυρίσματα, παύσεις. Κρατάτε αμείωτο το ενδιαφέρον των συμμετεχόντων.

Χρησιμοποιείτε Powerpoint Presentation ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ. Μη χαμηλώνετε τα φώτα για να μη σκοτεινιάζει ο χώρος. Μη χάνετε το eye contact, μην κοιτάτε περισσότερο την οθόνη (γιατί θα γίνει αυτή το σημείο εστίασης αντί για εσάς). Χρησιμοποιείτε ΛΙΓΕΣ διαφάνειες με φωτό, διαγράμματα και ΕΛΑΧΙΣΤΟ κείμενο.

Χρησιμοποιείτε επιπρόσθετα έναν πίνακα. Γράφοντας και σχεδιάζοντας επί τόπου τραβάτε ακόμη περισσότερο την προσοχή του ακροατηρίου σας. Γίνεται πιο ζωντανή η παρουσίαση.

Αν είστε όρθιοι, να κινείστε και να μη μένετε ‘καρφωμένοι’. Έτσι διατηρείτε μια ενέργεια, μια καλώς εννοούμενη ένταση.

Χρησιμοποιείτε τα χέρια σας, κάνετε χειρονομίες . Ελεγχόμενα, χωρίς υπερβολή και νευρικότητα. Είναι το 2ο σημαντικότερο στοιχείο της μη λεκτικής επικοινωνίας. Οι κορυφαίοι ομιλητές στα TED Talks κάνουν πάνω από 600 χειρονομίες σε 18 λεπτά, όταν οι επιτυχημένοι κάνουν κατά μέσο όρο 465 και οι … λιγότερο επιτυχημένοι 272.

Αν είστε ομάδα που κάνετε την παρουσίαση, να έχετε ξεκάθαρους ρόλους. Και να μην ’πετάγεστε’, να μη διακόπτετε, να μην επεμβαίνετε για να ‘σώσετε’ κάτι, είναι χειρότερα.

Να επιτρέπετε διακοπές από τους συμμετέχοντες. Δείχνει ευελιξία και προσαρμοστικότητα. Μην ζητάτε, ντε και καλά, πρώτα να ολοκληρώσετε και μετά να δεχθείτε ερωτήσεις.

 

Μετά την παρουσίαση

Αν μπορείτε, καθίστε. Για να δείξετε ότι ‘ρίχνετε’ τον δικό σας ηγετικό ρόλο και ότι βάζετε όλους ισότιμα σε συζήτηση-συμμετοχή.

Να ζητήσετε ενεργητικά ερωτήσεις και παρατηρήσεις. Για να δείξετε ότι είστε πρόθυμοι και έτοιμοι για διευκρινίσεις, για επεξηγήσεις αλλά και για διαφωνίες.

Προσπαθήστε να μην πιείτε νερό. Για να μη δείξετε ότι αγχωθήκατε ή ταλαιπωρηθήκατε.

Μη πάρετε το ύφος ‘ουφ, επιτέλους τέλειωσε…’ αλλά ούτε και το ύφος ‘ποιος είμαι ο …, τους έσκισα!’

Στο τέλος, δώστε πάλι χειραψία.

 

Την ίδια ή την επόμενη μέρα

Follow-up τηλεφώνημα ή e-mail. Για να ευχαριστήσετε για τη συμμετοχή, για να στείλετε την παρουσίαση σε επισυναπτόμενο αρχείο, για να ρωτήσετε ξανά για ερωτήσεις και παρατηρήσεις.

Ερώτηση χρονικού προσδιορισμού (αν δεν έχει ήδη γίνει). Για την απάντηση, την απόφαση, τη διαδικασία που θα ακολουθηθεί στη συνέχεια.

Ερώτηση πρόσθετων ενεργειών. ‘Τι άλλο μπορώ ή πρέπει να κάνω για να …’

 

Καλή επιτυχία!

 

(Και ας ελπίσουμε ότι η παρουσίαση δεν θα καταλήξει σε … Judgement Day music)

 

Διαβάστε επίσης:

Εγώ, ο Καίσαρ!

Έξυπνος ή εξυπνάκιας; 3 λάθη και 1 KISS στην επικοινωνία

 

Θέλετε να αναδημοσιεύσετε αυτό το άρθρο στην ιστοσελίδα σας; Επικοινωνήστε μαζί μας.

Μπορείτε επίσης να εκτυπώσετε, να αναπαράγετε και να διανείμετε το άρθρο, εφ’ όσον φαίνονται καθαρά το λογότυπο της Customer Service Greece και το σχετικό ενεργό link.

Print Friendly, PDF & Email