Φωτογραφία: Pixabay  |  Διάβασμα 4’

 

Κάνετε μια συνέντευξη με μια/έναν υποψήφιο για μια θέση front line, customer service, πωλήσεων, call center. Και επειδή θα έρχεται σε επαφή με πολλούς πελάτες, θέλετε να ελέγξετε τη φαντασία και τη δημιουργικότητά της/του. Αφού λοιπόν θα κρίνετε την καταλληλότητά της/του από τις απαντήσεις που θα σας δώσει, φροντίστε να κάνετε αντίστοιχα καλές ερωτήσεις. Ερωτήσεις που θα ‘βγάζουν ζουμί’. Και φροντίστε, παράλληλα, να αποκωδικοποιείτε σωστά τις απαντήσεις!

Την ερώτηση του τίτλου, μου την έκανε ο Group Product Manager μιας πασίγνωστης πολυεθνικής, σε μια συνέντευξη που έδινα προ αμνημονεύτων χρόνων.

‘Θα κανόνιζα τα νησιά να έχουν σταθερή θερμοκρασία στους 30οC και τα βουνά 5 μέτρα χιόνι όλο το χρόνο’ του απάντησα.

‘Μα, αυτή είναι τελείως ουτοπική απάντηση’ σχολίασε.

‘Γιατί, εγώ θα είμαι πρωθυπουργός σας αύριο το πρωΐ;’ αντέτεινα.

Η διαδικασία αξιολόγησής μου δεν προχώρησε σε επόμενο στάδιο. Μάλλον θεωρήθηκε αυθάδης ο τρόπος μου… (Δεν κρίνω σκόπιμο να προχωρήσω τώρα σε ανάλυση της απάντησής μου, η οποία, κατά την άποψή μου, υπονοούσε μια πολύ συγκεκριμένη εθνική στρατηγική.)

Θυμήθηκα πρόσφατα αυτό το περιστατικό, συζητώντας με έναν συνεργάτη μου σχετικά με τη φύση των ερωτήσεων που πρέπει να χρησιμοποιούνται κατά τη διάρκεια συνεντεύξεων υποψηφίων.

 

Το βασικό σας καθήκον

Το βασικό σας καθήκον ως ‘συνεντευξιάζοντες’ είναι να ανακαλύψετε:

  1. αν η προσωπικότητα και η συμπεριφορά της/του υποψήφιου ταιριάζουν με την κουλτούρα της εταιρείας
  2. αν οι ικανότητες και δεξιότητές της/του μπορούν να καλύψουν τις απαιτήσεις της θέσης και
  3. αν θα αποδειχθεί αποτελεσματική/-ός στη θέση που θέλετε να καλύψετε.

Αυτό πρέπει να αποτελεί και το βασικό οδηγό ως προς τις ερωτήσεις που κάνετε.

Αν οι ερωτήσεις σας είναι άσχετες, άχρηστες ή άστοχες, δεν θα βγάλετε κάτι.

Αν χρησιμοποιείτε τις κλασικές ερωτήσεις για τις οποίες όλοι οι υποψήφιοι είναι προετοιμασμένοι και έχουν έτοιμες απαντήσεις, πάλι δε θα βγάλετε κάτι.

Πολλοί έχουμε την τάση να κάνουμε ‘περίεργες’ ερωτήσεις (διαβάστε εδώ) ή ερωτήσεις που θα φωτίσουν κρυφές πτυχές του υποψήφιου, που θα αποκαλύψουν όσο περισσότερο γίνεται τον πραγματικό του εαυτό, έτσι ώστε να αποφύγουμε δυσάρεστες εκπλήξεις στο μέλλον, αφού τον έχουμε ήδη προσλάβει στην επιχείρηση.

Τέτοια ήταν και η ερώτηση στο περιστατικό που σας διηγήθηκα. Ήταν ‘σωστή’; Ταίριαζε; Μάλλον ναι. Τότε, γιατί η απάντηση ενόχλησε τον συνεντευξιάζοντα; Στο κάτω-κάτω της γραφής, για θέση marketing επρόκειτο. Δεν έδειχνε φαντασία και δημιουργικότητα;

Όταν κάνεις μια τέτοια ερώτηση, γιατί δεν είσαι προετοιμασμένος για μια τέτοια απάντηση;

Λάθος απάντηση δεν υπάρχει. Λάθος ερώτηση υπάρχει.

Η απάντηση που θα πάρετε θα είναι πάντα ‘σωστή’. Κάτι θα δείχνει, κάτι θα αποκαλύπτει. Το θέμα είναι να την αποκωδικοποιήσετε σωστά.

Μη χρησιμοποιείτε ερωτήσεις, αν δεν ξέρετε τι να κάνετε τις απαντήσεις!

Εκτός από τις ερωτήσεις που θα κάνετε και οι οποίες είναι σχετικές με την εταιρεία, τη θέση, τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τις ικανότητες της/του υποψήφιου, ναι, καλό είναι να κάνετε και κάποιες ‘ιδιαίτερες’ ερωτήσεις.

 

Ερωτήσεις συνέντευξης

Μερικές από τις αγαπημένες μου ‘ιδιαίτερες’ ερωτήσεις είναι:

‘Τι μουσική ακούτε;’

‘Τι θα κάνετε αν σας αγκαλιάσει και σας φιλήσει ένας άγνωστος στο δρόμο;’

‘Προτιμάτε να ασχολείστε με ένα θέμα τη φορά ή με πολλά ταυτόχρονα;’

‘Ποια είναι τα αγαπημένα σας φαγητά;’

‘Μπορείτε να κάνετε τώρα ένα τηλεφώνημα για να …;’

‘Πώς διαλέξατε ή θα διαλέξετε τα ονόματα των παιδιών σας;’

‘Ποια στοιχεία δεν σας αρέσουν στο χώρο εργασίας σας;’

‘Πού σας αρέσει να ταξιδεύετε;’

‘Μπορείτε να ζωγραφίσετε κάτι που σας αρέσει/που δεν σας αρέσει;’

‘Ποια στοιχεία του τελευταίου σας διευθυντή δεν σας άρεσαν;’

‘Ποια pizza σας αρέσει;’

‘Αν ρωτούσα το σύζυγο/τη μητέρα/το γιο/τον κολλητό σας, τι θα μου έλεγε για σας/τι θα μου έλεγε για το [τάδε χαρακτηριστικό];’

Προσέξτε, όμως! Να τις συνοδεύετε πάντα από συμπληρωματικές ερωτήσεις, ανοικτού τύπου:

‘Γιατί το λέτε αυτό;’

‘Γιατί συμβαίνει αυτό;’

‘Γιατί το κάνετε έτσι;’

‘Τι εννοείτε ακριβώς;’

‘Πώς το εξηγείτε αυτό;’.

Ο στόχος είναι όντως να ‘ανοίξετε’ τον υποψήφιο, να ‘σκάψετε’, να γίνει μια ελεύθερη συζήτηση, να ελέγξετε αντιδράσεις.

Δοκιμάστε τέτοιες ερωτήσεις. Κάντε τις σωστά, ολοκληρωμένα και καλή επιτυχία!

 

Σχετικό άρθρο: Επιλογή Προσωπικού Εξυπηρέτησης – Κάντε αυτές τις 7 ερωτήσεις στην συνέντευξη.

 

Αν χρησιμοποιείτε κάποια άλλη ενδιαφέρουσα ερώτηση, στείλτε την! I ask of you

 

Θέλετε να αναδημοσιεύσετε αυτό το άρθρο στην ιστοσελίδα σας; Επικοινωνήστε μαζί μας.
Μπορείτε επίσης να εκτυπώσετε, να αναπαράγετε και να διανείμετε το άρθρο, εφ’ όσον φαίνεται καθαρά το λογότυπο της Customer Service Greece και υπάρχει το σχετικό dofollow link.

Print Friendly, PDF & Email