Φωτογραφία: Pixabay | Διάβασμα 2’

 

Σας άρεσε το άρθρο για την Παθητική-Επιθετική Συμπεριφορά (διαβάστε το εδώ) στο προηγούμενο ‘The Customer Newsletter’ και κάποιοι ζητήσατε ‘οδηγίες’ για την αντιμετώπιση τέτοιων συμπεριφορών στην ομάδα σας.

Σε γενικές γραμμές, λοιπόν, φροντίστε να υπάρχουν στο τμήμα ή στην εταιρεία σας

διαφάνεια, αμεσότητα και δημιουργικές συγκρούσεις.

1. Ξεκαθαρίστε στα μέλη της ομάδας σας το πλαίσιο, τους κανόνες της επικοινωνίας. Τόσο μεταξύ τους όσο και μαζί σας. Ζητήστε ειλικρίνεια και ευθύτητα. Δείξτε το όφελος που θα υπάρξει από την αποφυγή των ΠΕ συμπεριφορών. Εξηγείστε τα φανερά και κρυφά κόστη σε άγχος, απογοήτευση, αγωνία, κακές σχέσεις, χαμηλή παραγωγικότητα.

2. Ζητήστε από την ομάδα σας να μην υπάρχουν δεύτερες και τρίτες σκέψεις. Συμφωνείστε μαζί κανόνες τύπου:
– ‘Θέλω τις απόψεις σας πριν, όχι τη γκρίνια σας μετά.’
– ‘Όταν έχουμε συζητήσει και συμφωνήσει σε κάτι, 
δεν επανερχόμαστε ούτε ασχολούμαστε ξανά με το θέμα.’
– ‘Αν σκέπτεσαι κάτι για κάποιον χωρίς να το λες στον ίδιο, όποιος κι αν είναι αυτός, είναι απλά
κουτσομπολιό.’

3. Όταν παρατηρείτε ΠΕ συμπεριφορές από κάποιους, κάνετε μνεία του περιστατικού σε όλη την ομάδα, χωρίς να ‘δώσετε’ τα συγκεκριμένα άτομα.

4. Η μεγαλύτερη ίσως πρόκληση θα είναι να διδάξετε τους ανθρώπους σας την ‘τέχνη’ των δημιουργικών συγκρούσεων. Να τους μάθετε δηλαδή να λένε αυτό που σκέπτονται και αυτό που αισθάνονται, να ανταλλάσσουν απόψεις, έστω και αν αυτό οδηγεί σε σύγκρουση με κάποιον άλλο. Να μην έχουν την αίσθηση ότι είναι κάτι τραγικό και άρα απευκταίο.

Δυστυχώς, δεν το έχουμε ούτε στη φιλοσοφία μας ως λαός ούτε από την παιδεία-μόρφωσή μας. Δεν έχουμε μάθει να δεχόμαστε ‘το άλλο’, ‘το διαφορετικό’. Ούτε έχουμε μάθει να παίρνουμε θέση, να επιχειρηματολογούμε και στη συνέχεια να δεχόμαστε και να ακολουθούμε την άποψη ενός άλλου που είναι σωστότερη… Το εκλαμβάνουμε ως προσωπική ήττα…

Θέλει υπομονή, θέλει επιμονή, θέλει να δίνετε πρώτοι εσείς το καλό παράδειγμα. Να είστε όμως σίγουροι ότι, σε βάθος χρόνου, μπορείτε να περάσετε όλα τα παραπάνω στην ομάδα σας και μπορείτε να βελτιώσετε τη επικοινωνία, τις σχέσεις και τη συνεργασία μεταξύ σας.

 

(Μπορούμε βέβαια και να συνεχίσουμε να κοροϊδευόμαστε, να το παίζουμε παλιάτσοι )

 

Print Friendly, PDF & Email