Διάβασμα 3’ | Φωτογραφία: freepik
Στις περισσότερες επιχειρήσεις με τις οποίες έχω συνεργαστεί, αντιμετωπίζω το ίδιο θέμα: παραπονούνται για την ‘ανεπάρκεια’ των εργαζομένων της πρώτης γραμμής. Και μου ζητούν να τους εκπαιδεύσω, να τους συμβουλεύσω, να τους βελτιώσω.
Σέβομαι απεριόριστα τις πολύ λίγες επιχειρήσεις που μου ζητούν να βελτιώσω τους διευθυντές και τους προϊσταμένους αυτών των εργαζομένων!
Γιατί, πολλές φορές, αυτός που φταίει δεν είναι ο frontliner αλλά ο προϊστάμενός του. Όσοι σύμβουλοι-εκπαιδευτές δουλεύουμε με εργαζόμενους της πρώτης γραμμής ακούμε πολλά και διάφορα, χαριτωμένα και μη, ενοχλητικά ή και επικίνδυνα. Που σε μεγάλο βαθμό επαληθεύονται-επιβεβαιώνονται.
Οι επιλογές με τους εργαζόμενους
Για την ευκολία της συζήτησης, ας υποθέσουμε ότι οι εργαζόμενοι είναι ‘ανεπαρκείς’.
Όμως, είναι αυτοί που είναι!
Ποιες επιλογές έχετε;
- Να τους αλλάξετε – Κόστος από 2 μέχρι 22 μηνιαίους μισθούς. Συν την αναστάτωση στην ψυχολογία και το ηθικό των άλλων εργαζομένων. Κι όμως, αυτό επιλέγουν οι περισσότερες επιχειρήσεις! Ακόμη και σήμερα, που είναι αρκετά ‘δύσκολη’ η αγορά εργασίας. Κάποιοι εργαζόμενοι, ναι, είναι πραγματικά ανεπαρκείς και θα αποχωρήσουν ή θα τους ‘αποχωρήσετε’. Κάποιους άλλους, τους περισσότερους, είναι λάθος να τους χαρακτηρίζετε ‘ανεπαρκείς’. Χρειάζεται μάλλον…
- Να τους διοικήσετε καλύτερα – Κόστος, ή πιο σωστά, επένδυση, ελάχιστη και αποτελέσματα με μακροχρόνια διάρκεια.
Είναι πολύ σημαντικό για τα στελέχη μιας επιχείρησης να γνωρίζουν πώς να διοικούν αποτελεσματικά. Σας συμφέρει να εκπαιδεύετε πρώτα τους διευθυντές και τους προϊσταμένους. Να ‘βγάζουν’ ό,τι καλύτερο μπορούν από τους εργαζόμενους, χωρίς δυσαρέσκειες, χωρίς άγχη. Με καλό κλίμα και υψηλό ηθικό. Αυτό σημαίνει management!
Κλασικές παγίδες στο management
Να απαριθμήσω μερικά λάθη που κάνουν οι προϊστάμενοι και διευθυντές. Που δίκαια δυσαρεστούν τους εργαζόμενους.
➡️ Φωνές για επιβολή – δημιουργείτε φόβο, αναδίπλωση, ευθυνοφοβία, έλλειψη πρωτοβουλίας, κακό κλίμα.
Δοκιμάστε: επιχειρηματολογία, εξήγηση, πειθώ.
➡️ Micromanagement ή/και control freak – Ο σπασίκλας ή/και ο big brother. Αξίζει το χρόνο που θα χάσετε;
Δοκιμάστε: να αποδεχθείτε το 80% του (κατ’ εσάς) τέλειου.
➡️ Συνεχής κριτική και επιπλήξεις – Κάνετε τον εργαζόμενο να αισθάνεται ‘λίγος’, άχρηστος.
Δοκιμάστε: περισσότερα ‘μπράβο’ και ‘ευχαριστώ’. ‘Πιάστε τον εργαζόμενο να κάνει κάτι καλό και πείτε του μπράβο!’ (Kenneth Blanchard, One Minute Manager).
➡️ Αδράνεια – Δημιουργεί καθυστέρηση, αμφιβολία, ανασφάλεια, ασυνέπεια και ενόχληση μερικές φορές.
Δοκιμάστε: να πάρετε θέση, να αναλάβετε δράση, να κάνετε κάτι ακόμη κι αν καταλήξει σε (ελεγχόμενο ή μικρό) λάθος. Κάτι θα μάθετε κι απ’ αυτό.
➡️ Υπερβολικά πολλά στοιχεία και πληροφορίες – Δεν μπορούν να τα επεξεργαστούν, να καταλάβουν τι είναι σημαντικό και τι δεν είναι, τι χρειάζεται και τι δεν χρειάζεται.
Δοκιμάστε: να κάνετε πρώτα εσείς ιεράρχηση προτεραιοτήτων, μετά βοηθήστε την ομάδα σας να καταλάβει τι είναι επείγον και τι σημαντικό και χώστε τα υπόλοιπα στο συρτάρι ή σε ένα folder.
➡️ Meetings – Πολλά άχρηστα meetings ή καθόλου meetings.
Δοκιμάστε: να το σκεφτείτε, να ρωτήσετε έναν ή δύο που εμπιστεύεστε, να χρησιμοποιήσετε agenda (πιστέψτε το, θα σας βοηθήσει πολύ στην οργάνωση).
Το αύριο είναι σήμερα
Ειδικά τώρα που μπαίνει δυναμικά και η Generation Z στον εργασιακό στίβο (ήδη είναι γύρω στο 25% των εργαζομένων…), είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζετε πώς να διοικείτε.
Πώς να δημιουργείτε εργασιακό περιβάλλον και συνθήκες ώστε οι (διαφορετικής ψυχοσύνθεσης από εσάς) εργαζόμενοι να είναι ικανοποιημένοι, παρακινημένοι, αποτελεσματικοί και αποδοτικοί.
Χωρίς να κινδυνεύετε να καταστρέψετε τους καλύτερους εργαζομένους σας.
Ανεξαρτήτως γενιάς!
Δείτε επίσης:
Αντιμετωπίστε τους εργαζομένους ως (καλούς) πελάτες
Οι 6 βασικές δεξιότητες management ενός διευθυντή/προϊσταμένου
Θέλετε να αναδημοσιεύσετε αυτό το άρθρο στην ιστοσελίδα σας; Επικοινωνήστε μαζί μας.
Μπορείτε επίσης να εκτυπώσετε, να αναπαράγετε και να διανείμετε το άρθρο, εφ’ όσον φαίνονται καθαρά το λογότυπο της Customer Service Greece και το σχετικό ενεργό link.