Φωτογραφία: Pexels | Διάβασμα 7’
Για να διαβάσετε τον Μέγα Καζαμία παρακαλείστε να
- βρείτε ένα ήσυχο μέρος
- καθίσετε αναπαυτικά (προσοχή, απαγορεύεται η ξάπλα!)
- οπλιστείτε με χιούμορ
- πάρετε σοβαρά αυτά που πρέπει να πάρετε σοβαρά
- αποφύγετε να ζητήσετε πρόσθετες πληροφορίες ή διευκρινίσεις
Ιανουάριος
Συγκλονιστικά νέα θα έρθουν με τις πρώτες μέρες της νέας χρονιάς. Θα ανακαλυφθεί το πολυαναμενόμενο εμβόλιο κατά της Πελατίτιδας!
Η Πελατίτιδα είναι μια ασθένεια που εμφανίστηκε στα μέσα του 20ού αιώνα. Πλήττει κυρίως εργαζόμενους και στελέχη της πρώτης γραμμής. Στη θέα του πελάτη και στο άκουσμα των απαιτήσεών του εμφανίζουν αλλεργικά συμπτώματα όπως ξινίλα, σκυθρώπιασμα, νεύρα, άγχος, αδιαφορία, λούφα…
Η εταιρεία Pfelatizeneka που ανακάλυψε το εμβόλιο, διαβεβαιώνει ότι είναι εξαιρετικά αποτελεσματικό, χάρη στο δραστικό συστατικό ενσυναισθαντική πελατοκεντρινίνη – empathetic pelatocentrinin.
Ισχυρίζεται επίσης ότι το ποσοστό επιτυχίας του εμβολίου φτάνει στο 300%. Δηλαδή, εμβολιάζεται ένας και πιάνει κι άλλους τρεις! Συγγενείς, γείτονες, διπλανούς, περαστικούς…
Φεβρουάριος
Θα γιορτάσουμε ένα νέο άγιο, τον Άγιο Πελατίνο.
Ουσιαστικά πρόκειται για ένα δυνατό comeback, αφού ο Άγιος Πελατίνος γιορταζόταν με λαμπρές τελετές και τριήμερες εορταστικές εκδηλώσεις τα χρόνια της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας και του Βυζαντίου. Αιματηρές συγκρούσεις όμως αναφορικά με το κόστος και την αξία του Πελατίνου, δίχασαν τον τότε ‘πολιτισμένο’ κόσμο και ξεθώριασαν την μνήμη του.
Ένας Πειραιώτης ευγενής ονόματι Χριστόφορος Καλούμπας, θα ανακαλύψει από σπόντα μια νέα ήπειρο, θα διαπιστώσει με έκπληξη ότι εκεί τιμάται αδιαλείπτως ο Άγιος Πελατίνος και θα επαναφέρει τον άγιο σε ολόκληρη στην Ευρώπη και στη θέση που του αξίζει!
Μάρτιος
Παρέλαση θα κάνουν οι πελάτες στις αναμονές στα τηλέφωνα, στα e-shops, στις επιχειρήσεις. Για εξυπηρέτηση, για παραλαβές, για couriers. Όρθιοι ή καθιστοί θα κοιτάνε τα νούμερα, τα trackers, τους πελάτες που βγαίνουν, την είσοδο του σπιτιού τους…
Όμως, να! Προς το τέλος του μήνα, οι σκλαβωμένοι πελάτες ιδρύουν την Φιλική Πελατεία, επαναστατούν και καταφέρνουν να γλυτώσουν από ολιγωρίες και καθυστερήσεις 200 ετών. Γιορτάζουν την Απελευθέρωση από την Σκλαβιά της Αναμονής!
Απρίλιος
Τρομεροί σεισμοί θα ενεργοποιήσουν γιγάντιες εκρήξεις ηφαιστείων σε όλον τον κόσμο και με περίεργες συνέπειες στις επαγγελματικές συμπεριφορές!
Πρώτα το Έϊστοδιαολοαποδωπελάτλ, που εκτοξεύει στην ατμόσφαιρα γελοτοξικά αέρια. Οι εργαζόμενοι που το εισπνέουν είναι σε συνεχή ευφορία και χαμογελούν στους πελάτες.
Στη συνέχεια το Κράτατώρα, που εκτοξεύει τα άγνωστα μέχρι τότε μικροσωματίδια energopasienza. Οι εργαζόμενοι πάνω στους οποίους επικάθονται, αναπτύσσουν ασυνήθιστες ικανότητες και δεξιότητες εξυπηρέτησης. Με αποκορύφωμα την έξτρα ενέργεια και υπομονή για την αντιμετώπιση ακόμη και των πιο δύσκολων πελατών!
Μάϊος
Κάτω από τον ιερό βράχο, την Ακρόπολη των Αθηνών, αρχαιολόγοι θα ανακαλύψουν περίεργα κομμάτια από μάρμαρο. Μετά από αναλύσεις και μελέτες, θα ανασυνθέσουν επτά μαρμάρινες στήλες και θα λύσουν ένα μεγάλο μυστήριο: την προέλευση του marketing! (Είπα κι εγώ, δε μπορεί, αφού οι αρχαίοι ημών πρόγονοι τα είχαν βρει όλα, δε θα είχαν βρει το marketing;)
Η ιστορία κοντολογίς…
Μια Πρωτομαγιά, στην Αρχαία Αγορά, κάτω από τον ίσκιο του Παρθενώνα, ο Φίλιππος Κοτλέριος Μαρκέτων, ένας έμπορος με έντονες φιλοσοφικές ανησυχίες και ανεπτυγμένο αίσθημα δικαιοσύνης, μαζεύει – απρόθυμα είναι η αλήθεια – λουλουδάκια για την – μέγαιρα – γυναίκα του Φωνάκλη Πιεσόπη.
Ξαφνικά, όπως είναι σκυμμένος και του έχει ανέβει το αίμα στο κεφάλι, του έρχεται ιδέα!
Κάθεται κάτω, πιάνει επτά μαρμάρινες στήλες και ξεκινά την συγγραφή της ‘Βίβλου του Πελάτου’. Πολλοί Αθηναίοι διαβάζουν από δίπλα με ανάμικτα συναισθήματα.
Την άλλη μέρα, 2 Μαΐου, από τα ξημερώματα, δημιουργείται μεγάλη αναστάτωση. Ειδικά σχετικά με την στήλη στην οποία αναλύει την ανάγκη και την έμφαση στον Πιστό Πελάτη.
Ανταγωνιστές του τον καταδίδουν στις αρχές. (Η γυναίκα του επίσης, γιατί νόμιζε ότι άργησε για … άλλους λόγους.)
Αυθημερόν, βρίσκεται κατηγορούμενος για εισαγωγή καινών δαιμονίων και δημιουργία νέας πίστης! Είναι προτεινόμενος για αποχώρηση (εξοστρακισμό θα το πουν μετά…). Κάποιοι άλλοι προτείνουν σταύρωση (αυτοί έβλεπαν πολύ μπροστά…).
Τελικά, το ίδιο απόγευμα, ο Φίλιππος Κοτλέριος Μαρκέτων βρίσκεται σε battles με τον υπερφυσικό Ξενοκερδοσκοπώντα του Γερολαδά (μικρό χωριό λίγο έξω από την Αθήνα).
Κερδίζει από το πουθενά! (Ένας τύπος από το πλήθος, με μαύρο μπερεδάκι και κοτσίδες, τον αποκαλεί Δαυίδ, αλλά είναι ακόμη νωρίς για να πιάσει κάποιος το υπονοούμενο…). Η Φωνάκλη Πιεσόπη το σκάει με τον Ξενοκερδοσκοπώντα του Γερολαδά.
Διπλά συγκινημένος, ο Φίλιππος Κοτλέριος Μαρκέτων σηκώνει το βλέμμα του προς τον βαμμένο από τα χίλια χρώματα της δύσης αττικό ουρανό και φωνάζει: Ανάσταση! (Ο τύπος με το μαύρο μπερεδάκι και τις κοτσίδες λιποθυμά!)
Ιούνιος
Οι ζέστες πιάνουν πολύ νωρίς. Πολλοί πελάτες ιδρώνουν. Αρκετοί αναφέρουν ότι θα ήθελαν έναν εργαζόμενο να τους κάνει αέρα!
Σε κάποιους θα ακουστεί παράξενο και θα απομακρύνουν αυτούς τους πελάτες με συνοπτικές διαδικασίες και φράσεις όπως ‘δεν παρέχουμε τέτοιες υπηρεσίες’, ‘είναι η πολιτική της εταιρείας μας’, ‘να πα να πάρεις ερκοντίσιον’.
Κάποιοι άλλοι θα αδράξουν την ευκαιρία να δώσουν άνεση και ευκολία στον πελάτη μαζί με ένα μικρό γλυκάκι που το λένε πις-οφ-μάϊντ.
Ιούλιος
Οι πρωτόγνωρες καιρικές συνθήκες θα συνεχιστούν με απανωτές εναλλαγές καυσώνων και βροχών.
Η υπερβολική ζέστη και υγρασία χτυπάει στο κεφάλι επιχειρηματίες και διευθυντές επιχειρήσεων και τους κάνει να ζήσουν μεταφυσικές εμπειρίες με πελάτες.
Εμφανίζουν το σύνδρομο της Εμπειρίας του Πελάτη!
Επεμβαίνουν άμεσα στην οργάνωση και στις διαδικασίες των επιχειρήσεών τους. Ενημερώνουν για τη νέα, συγκλονιστική πραγματικότητα τους εργαζόμενους της πρώτης γραμμής. Τους δίνουν εργαλεία, εξουσία και την ρητή εντολή ‘να μην μένει κανένας πελάτης δυσαρεστημένος!’
Αύγουστος
Οι καύσωνες και οι μπόρες θα σταματήσουν με την ευθυγράμμιση τριών υπέρλαμπρων πλανητών.
Ποσειδών, Άλφα Κένταυρος και Άλφα-Άλφα Πελάταρος θα προσφέρουν ένα μοναδικό θέαμα. Τουλάχιστον σε όσους δεν είναι … πίσω από τον ήλιο!
Παράλληλα, θα δημιουργήσουν ένα πανίσχυρο μαγνητικό πεδίο που θα έλξει τις επιχειρήσεις και τους διευθυντές με τους εργαζόμενους σε θέσης πώλησης, εξυπηρέτησης και υποστήριξης. Είναι η συνειδητοποίηση της ανάγκης για αγάπη και φροντίδα προς τους ανθρώπους της πρώτης γραμμής, τα πρώτα βήματα για ‘στενές επαφές τρίτου τύπου’.
Πολύ αργότερα, αυτό το ασυνήθιστο φαινόμενο θα ονομαστεί Employee Experience.
Σεπτέμβριος
Το απογευματάκι θα βγάζει έντονη ψυχρούλα από το πουθενά. Μα τέτοια εποχή; Μετά από τέτοιες ζέστες; Απροσδόκητη και περίεργη κατάσταση. Έχει τρελαθεί ο καιρός… Κοίτα να δεις που έχουν τελικά δίκιο αυτοί που φωνάζουν για την κλιματική αλλαγή…
Οι εργαζόμενοι αναλαμβάνουν δράση!
Ρίχνουν στους πελάτες ζακετούλες. Τους δίνουν γαντάκια και μικρές, ατομικές, επαναφορτιζόμενες σομπίτσες. Τους παίρνουν τηλέφωνο να δουν αν είναι καλά, αν κρυώνουν, αν χρειάζονται κάτι άλλο.
Τέτοια ανάληψη πρωτοβουλίας, προσωποποιημένη εξυπηρέτηση και βασιλική περιποίηση είχε να δει ο κόσμος από την εποχή του Λουΐ Κενζ! (από τον οποίο μάς έμειναν μόνο τα τραπεζάκια…)
Οκτώβριος
ΟΧΙ! Ποτέ ξανά ‘όχι’!
Στην Ελλάδα θα ληφθεί μια πρωτοφανής απόφαση: η Εβδομάδα Εξυπηρέτησης Πελατών αναβάλλεται επ’ αόριστον! Γιατί, λέει, δεν έχει πλέον λόγο ύπαρξης!
Επιχειρήσεις και εργαζόμενοι αποφασίζουν ότι δεν θα ξαναπούν στους πελάτες ‘όχι’ και ‘δεν γίνεται’. Θα βρίσκουν τρόπους να τους εξυπηρετούν όσο καλύτερα γίνεται και θα τους αφήνουν απόλυτα ικανοποιημένους.
Αργότερα μέσα στο μήνα, αυτό γενικεύεται, γίνεται παγκόσμια τάση, γίνεται viral σε σόσιαλ μίντια, μας μίντια, σας μίντια, τας μίντια… σε όλα τα μίντια τέλος πάντων…
Η Ελλάδα, αυτή η μικρή χώρα, θα γίνει σημείο αναφοράς και θαυμασμού σε όλον τον κόσμο. Για άλλη μια φορά καινοτόμος και πρωτοπόρα στα απάτητα, χιονισμένα βουνά της Εξυπηρέτησης!
Νοέμβριος
Οι εργαζόμενοι στην πρώτη γραμμή των επιχειρήσεων θα δηλώσουν αθρόα συμμετοχή στο Πελατώνιο της Αθήνας, τον Αυθεντικό. Είναι ένας αγώνας τρεξίματος που γίνεται σε απόσταση μαραθωνίου και με ταχύτητα sprint!
Αυτό θα αποδειχθεί σωτήριο για όλους! Γιατί, ειδικά με τα απανωτά lockdowns, όλοι είχαμε πάρει κάτι παραπανίσια κιλά και είχαμε γίνει δυσκίνητοι. Δεν εξυπηρετούσαμε γρήγορα… Και ο πελάτης θέλει ταχύτητα αστραπής στην εξυπηρέτηση.
Ο πολυεθνικός κολοσσός Πάρεπάρεπάρεπάρεπάρεπάρεπάρε, χρυσός χορηγός του Πελατωνίου, μοιράζει σε όλους τους συμμετέχοντες μπουκαλάκια με θενκιουλύτες για την αναπλήρωση των χαμένων υγρών. Μια απρόσμενη αλλά επιθυμητή παρενέργεια είναι η ενεργοποίηση των ευχαριστηρίων αδένων του παρασυμπαθητικού συστήματος. Όλοι κοιτάνε δεξιά και αριστερά, χαμογελούν και λένε ευχαριστώ σε όλες τις γλώσσες του κόσμου!
Μετά τον Πελατώνιο, οι πελάτες δηλώνουν εξαιρετικά ικανοποιημένοι που εξυπηρετούνται γρήγορα και ευγενικά. Και αφήνουν πολλά παραπάνω χρήματα στις επιχειρήσεις!
Δεκέμβριος
Ο κόσμος έχει μπει πλέον σε νέα ρότα.
Όχι μόνο στις επιχειρήσεις, αλλά γενικώς!
Γιατί οι άνθρωποι ταξιδεύουν περισσότερο.
Και έτσι βλέπουν καινούργια πράγματα και συνήθειες, ανοίγει το μυαλό τους, αποδέχονται περισσότερο και ευκολότερα το διαφορετικό.
Στα ταξίδια τους αυτά, θα γίνουν μάρτυρες περίεργων φαινομένων.
Κάποιοι θα κάνουν λόγο για ένα υπέρλαμπρο άστρο (που δεν είναι ηθοποιός του ελληνικού θεάτρου και κινηματογράφου). Που το ακολουθούν τρεις τύποι πάνω σε καμήλες (που δεν είναι ο καλός, ο κακός και ο άσχημος). Οι οποίες είναι ειδικά ‘διαμορφωμένες’ με solar panels και κεραίες 5G (με τέτοιες πατέντες, ε, Έλληνες πρέπει να είναι κι αυτοί…)
Κάποιοι θα αναφέρουν περίεργη κοσμοσυρροή έξω από μια σπηλιά (που δεν είναι rave party ή κάποια αντίστοιχη νέα μόδα). Βλέπουν, λέει, και αγγέλους να ανεβοκατεβαίνουν στον ουρανό. Κάποιοι άλλοι, τους κοροϊδεύουν ότι κάτι παίρνουν…
Η Γη θα βρεθεί στο έτος 0.
Η Ιστορία κάνει Alt+Ctrl+Del, επανεκκίνηση.
Οι άνθρωποι σε όλον τον κόσμο είναι πιο ευγενικοί, πιο συνεργάσιμοι, πιο λογικοί, πιο μετριόφρονες, πιο μεγαλόψυχοι, πιο εκδηλωτικοί, πιο ευτυχισμένοι!
Τα στοιχεία αυτά παρατηρούνται εντονότερα στους ανθρώπους των νεότερων γενιών!
Που κατανοούν περισσότερο την αξία της ισορροπημένης και ποιοτικής καθημερινότητας.
Που συνειδητοποιούν πρώτοι τις ανάγκες για συνολικές αλλαγές στην ανθρωπότητα.
Γιατί έχουν καταλάβει το νόημα της ζωής:
να κληροδοτήσουν στα παιδιά τους έναν καλύτερο κόσμο!
Καλή Χρονιά, με Υγεία, Χαρά, Ευτυχία!
Και με άπειρες, φανταστικές εξυπηρετήσεις!
Σχετικό άρθρο: 8 λόγοι που δυσαρεστείτε και χάνετε πελάτες
Σχετικές μουσικές:
B.Β. King – Bringing In A Brand New Year
Θέλετε να αναδημοσιεύσετε αυτό το άρθρο στην ιστοσελίδα σας; Επικοινωνήστε μαζί μας.
Μπορείτε επίσης να εκτυπώσετε, να αναπαράγετε και να διανείμετε το άρθρο, εφ’ όσον φαίνονται καθαρά α) το λογότυπο της Customer Service Greece και β) το σχετικό ενεργό link.