Φωτογραφία: Pixabay  |  Διάβασμα 3’

 

Κάποιοι την ξέρετε ως ‘του Αγίου Βαλεντίνου’. Κάποιοι ως ‘του Αγίου Πελατίνου’ (βλέπε Ο Μέγας Καζαμίας του Customer Service).

ΟΚ, αποδεχόμαστε να έχουμε μια ‘Ημέρα Αγάπης’. Προφανώς χρειαζόμαστε μια επέτειο για να θυμόμαστε κάθε τι σημαντικό (αυτό το γράφω με πικρία…)

Τουλάχιστον, αντί να αναλώνεστε στα τυπικά ή στα ‘πρέπει’ με τους πελάτες, δείξτε τους την αγάπη σας με ουσιαστικό τρόπο.

Σας προτείνω να κάνετε ΜΙΚΑΠΑ!

Μικρές Καθημερινές Πράξεις Αγάπης

 

ΜΙΚΑΠΑ 1️⃣ : Μια καλή κουβέντα

Κάνε στον πελάτη ένα κομπλιμέντο που το εννοείς πραγματικά.

Προϋπόθεση: βρες κάτι θετικό στον άνθρωπο απέναντί σου (Kenneth Blanchard, ‘The One Minute Manager’).

Γενικά, είναι θέμα προπόνησης! Ακούω από πολλούς ανθρώπους ‘δεν μπορώ να τα κάνω εγώ αυτά τα πράγματα’. Μπείτε στη διαδικασία να σκέπτεστε, να παρατηρείτε και να βρίσκετε κάτι θετικό στον άνθρωπο απέναντί σας η στην άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής.

Και πείτε το!

Θα διαπιστώσετε επίσης ότι είναι απίστευτο το θετικό συναίσθημα που εισπράττετε εσείς οι ίδιοι όταν κάνετε (πραγματικά) κομπλιμέντα στους άλλους!

 

ΜΙΚΑΠΑ 2️⃣ : Με το χεράκι σου

Γράψε και δώσε/στείλε ένα ιδιόχειρο σημείωμα ή κάρτα.

Προϋπόθεση: να βρεις 30 δευτερόλεπτα…

Το ‘personal touch’ έχει σήμερα τεράστια αξία!

Όλοι οι πελάτες έχουν μάθει να τους βλέπουν ως αριθμό/κωδικό (πελάτη, παραγγελίας, τηλεφώνου, δωματίου, κλπ.). Όλοι οι πελάτες έχουν συνηθίσει στις αυτοματοποιημένες, στις τυπικές, στις ρομποτικές επικοινωνίες (μέσω κακοχρησιμοποιούμενων templates για e-mail & chat…).

Το χειρόγραφο είναι προσωποποιημένη επικοινωνία. Δίνει ανθρώπινο στίγμα. Είναι εξαιρετικό στοιχείο θετικής διαφοροποίησης.

 

ΜΙΚΑΠΑ 3️⃣ : Χάου ντου γιου ντου; Ντου-ντου, ντου-ντου!

Κατά την διάρκεια της επικοινωνίας με τον πελάτη, αφιέρωσε 15 δευτερόλεπτα για να τον ρωτήσεις κάτι για την ζωή του και να ακούσεις την απάντηση.

Προϋπόθεση: να έχεις ψυχολογήσεις τον πελάτη και να είναι θετικός σε προσωπική κουβέντα.

Πραγματικά, είναι πολλοί οι άνθρωποι (περίπου 65%) που τους αρέσει ‘να πιάνουν κουβέντα’. Να μιλούν και για προσωπικά τους θέματα, παράλληλα με τα επαγγελματικά, που είναι ο λόγος που τους έφερε αρχικά σε επαφή, σε γνωριμία, σε επικοινωνία μαζί σας.

 

ΜΙΚΑΠΑ 4️⃣ : Ένα αυθεντικό χαμόγελο

Είτε ζωντανά είτε από το τηλέφωνο, χάρισε στον πελάτη ένα αυθεντικό χαμόγελο.

Προϋπόθεση: να είσαι ψυχικά καλά, γιατί αν δεν είσαι καλά, ούτε στον εαυτό σου δεν μπορείς να χαμογελάσεις (και αυτό … πρέπει να το κοιτάξεις…)

Το αυθεντικό χαμόγελο είναι κάτι που καταλαβαίνει και που εκτιμά ιδιαίτερα ο πελάτης. Και όταν αντιληφθεί χαμογελαστό άνθρωπο, του ενεργοποιούνται θετικά συναισθήματα. Αυτά τα θετικά συναισθήματα τον κάνουν να σας συμπαθεί, να ταυτίζεται, να σας εμπιστεύεται! Εσείς κάνετε ευκολότερα τη δουλειά σας και ο πελάτης μένει περισσότερο ικανοποιημένος. Και σίγουρος για την επιλογή του στο προϊόν, την υπηρεσία, το brand, την επιχείρηση.

 

ΜΙΚΑΠΑ 5️⃣ : ‘Περνούσα και είπα να πω μια καλημέρα’

Κάνε μια επικοινωνία με τον πελάτη χωρίς αναφορά σε κάτι επαγγελματικό.

Προϋπόθεση: να έχεις λίγο κενό χρόνο στη δουλειά σου και να αποφασίσεις ότι δεν θα μπεις fb ή insta…

Κάποιοι από εσάς έχετε σταθερούς, επαναλαμβανόμενους, συνεργάτες, repeaters, πελάτες χονδρικής. Κάντε ένα τηλέφωνο, στείλτε ένα e-mail. Έτσι… Χωρίς να μιλήσετε για κάτι επαγγελματικό με τον πελάτη. Ρωτώντας τον κάτι ‘άσχετο’.

Δείχνετε ενδιαφέρον για τον πελάτη-άνθρωπο. Δείχνετε ότι δεν επικοινωνείτε μαζί του μόνο και μόνο επειδή εσείς και η επιχείρησή σας ‘βγάζετε λεφτά’ απ’ αυτόν.

 

(I Just Called To Say I Love You )

 

Σχετικά άρθρα:

 

Θέλετε να αναδημοσιεύσετε αυτό το άρθρο στην ιστοσελίδα σας; Επικοινωνήστε μαζί μας.

Μπορείτε επίσης να εκτυπώσετε, να αναπαράγετε και να διανείμετε το άρθρο, εφ’ όσον φαίνονται καθαρά α) το λογότυπο της Customer Service Greece και β) το σχετικό ενεργό link.

Print Friendly, PDF & Email