Διάβασμα 3’  |  Φωτογραφία: freepik

 

Οι πελάτες αλλάζουν. Εσείς;

 

Ως πελάτης σε κάποιες επιχειρήσεις, αισθάνομαι ότι έχουν μείνει 10, 20 ή και παραπάνω χρόνια πίσω.

Αντί να μου δίνουν, μου ζητούν.

Αντί να με διευκολύνουν, με δυσκολεύουν.

Αντί να εκτιμούν ότι αφήνω σε αυτούς τα χρήματά μου και να μου λένε αυτοί ‘ευχαριστώ’, τους λέω εγώ.

 

Η φιλοσοφία του ψυγείου

Αυτές οι εταιρείες αντιμετωπίζουν την Εξυπηρέτηση Πελατών με τη φιλοσοφία του ψυγείου.

Ποια είναι αυτή;

Αγοράζω ένα ψυγείο, το βάζω σε μια γωνιά στην κουζίνα και δεν ασχολούμαι μαζί του για 20 χρόνια. Όταν χαλάσει, το πετάω (το ανακυκλώνω, δηλαδή) και αγοράζω άλλο.

Έχοντας αυτή τη φιλοσοφία, απλώς (επιθυμώ να) συντηρώ τα πράγματα όπως ήταν πριν από χρόνια. Δεν θέλω να σκέπτομαι ότι κάτι άλλο πρέπει να κάνω, ότι κάτι πρέπει να αλλάξω. Αυτό έκανα, αυτό κάνω, αυτό θέλω να κάνω. Και ο πελάτης, το καλό που του θέλω, να είναι ευχαριστημένος με αυτό!

Γενικώς, δεν θέλω να ασχολούμαι, θέλω να με αφήσουν στην ησυχία και στη βολή μου…

Γιατί η αλλαγή απαιτεί προσπάθεια!

Όμως,

ο κόσμος αλλάζει, οι πελάτες αλλάζουν, οι επιχειρήσεις αλλάζουν, οι εργαζόμενοι αλλάζουν, εγώ αλλάζω.

Αν σκέπτομαι ότι, μπαίνοντας σε μια τέτοια διαδικασία, το κόστος είναι μεγαλύτερο από το όφελος… είναι λανθασμένη σκέψη και κάποια στιγμή θα το μετανιώσω.

 

Η φιλοσοφία της γλάστρας

Αντίθετα, είναι σοφό και μακροπρόθεσμα αποτελεσματικό να ακολουθούμε τη φιλοσοφία της γλάστρας.

Φροντίζω, ποτίζω, ψεκάζω, προσθέτω λίπασμα, καθαρίζω τα ξερά, κλαδεύω και με βάση κάποιες σύγχρονες θεωρίες, μέχρι που χαϊδεύω και τραγουδάω στα φυτά!

Και αυτά αναπτύσσονται και με αποζημιώνουν με το θέαμα, με τη μυρωδιά, με ό,τι αποζητώ τέλος πάντων.

Φροντίζω τον πελάτη, τον προσέχω, τον ακούω, καταλαβαίνω τι ζητάει, γιατί αλλάζουν αυτά που ζητάει. Αποδέχομαι την εξέλιξη, την αλλαγή, το διαφορετικό σε σχέση με αυτό που έκανα στο παρελθόν, με αυτό που έχω συνηθίσει.

Μόνο αν σκεπτόμαστε και συμπεριφερόμαστε έτσι και στον πελάτη, θα ‘αντέξει’, θα ‘μεγαλώσει’, θα μείνει Αφοσιωμένος Πελάτης στην επιχείρησή μας και θα απολαύσουμε αυτά που αποζητούμε όλοι!

Μόνο με αυτή τη νοοτροπία μπορούμε να είμαστε αισιόδοξοι για το μέλλον μας. Το ατομικό και της επιχείρησής μας.

Μην συντηρείτε, σκαλίζετε!

Είναι – αντίθετα απ’ ότι πιστεύουν πολλοί – η πιο σίγουρη οδός!


Karma Flower music

 

Δείτε επίσης:

Το Βασίλειο των Πελατών

8 λόγοι που δυσαρεστείτε και χάνετε πελάτες

 

Θέλετε να αναδημοσιεύσετε αυτό το άρθρο στην ιστοσελίδα σας; Επικοινωνήστε μαζί μας.
Μπορείτε επίσης να εκτυπώσετε, να αναπαράγετε και να διανείμετε το άρθρο, εφ’ όσον φαίνεται καθαρά το λογότυπο της Customer Service Greece και υπάρχει το σχετικό ενεργό link.

Print Friendly, PDF & Email