Φωτογραφία: freepng | Διάβασμα 3’
Η πειθώ στην επικοινωνία είναι ο ‘μαγνήτης’ κάθε προϊσταμένου! Κάνει τους εργαζόμενους να θέλουν να τον ακούσουν, να θέλουν να κάνουν αυτό που τους λέει, να θέλουν ‘να πάνε προς το μέρος του’.
Οι περισσότεροι διευθυντές και προϊστάμενοι που έχω γνωρίσει, πιστεύουν ότι πρέπει απαραιτήτως να χρησιμοποιούν προστακτική και διαταγές. Πιστεύουν ότι ο αποτελεσματικότερος τρόπος για να μεταδώσουν κάτι στους εργαζόμενους είναι να το πουν ξεκάθαρα, άμεσα και πολύ συγκεκριμένα: ‘θέλω να κάνεις αυτό, έτσι’. Επίσης, πιστεύουν ότι δεν πρέπει να υπάρχει περιθώριο αμφισβήτησης ή συζήτησης…
Γιατί επικοινωνούν με διαταγές οι managers
Οι βασικοί λόγοι που επικοινωνούν με αυτόν τον τρόπο με τους εργαζόμενους είναι:
- Θέλω να γίνει η δουλειά με τον τρόπο που ξέρω εγώ να κάνω τη δουλειά.
- Φοβάμαι ότι αν γίνει με άλλο τρόπο η δουλειά, δεν θα βγει το αποτέλεσμα που θέλω και θα υποστώ συνέπειες από τον δικό μου προϊστάμενο.
- Αφού εγώ είμαι προϊστάμενος/διευθυντής/γενικός διευθυντής, εγώ πρέπει να πω τι θα γίνει και πώς. Αυτός δεν είναι ο ρόλος μου;
- Εγώ αυτό ξέρω και τόσα χρόνια έτσι το έκανα.
- Γιατί, εγώ, όταν ήμουν εργαζόμενος, δεν έκανα ό,τι μου έλεγε ο προϊστάμενός μου;
- Το καλύτερο σύστημα είναι η στρατιωτική πειθαρχία. Δεν αμφισβητούμε και υπακούμε τυφλά τον ανώτερό μας. Ούτε μπερδέματα ούτε τίποτα.
Όλοι οι παραπάνω λόγοι είναι σεβαστοί.
Προσέξτε όμως!
Όλοι οι παραπάνω λόγοι βασίζονται στον εγωϊσμό, στην ανασφάλεια, στην άγνοια, στην απόρριψη της αλλαγής ή της προσπάθειας να βρούμε καλύτερους τρόπους να κάνουμε τη δουλειά μας.
Ναι, σε έκτακτες ή επείγουσες ή επικίνδυνες περιπτώσεις αυτός ο τρόπος είναι επιθυμητός, δουλεύει. Αλλά η καθημερινότητα στις επιχειρήσεις δεν είναι πόλεμος, δεν είναι φωτιά, δεν είναι σεισμός.*
Πειθώ, όχι διαταγές
Επικοινωνώντας με διαταγές, χάνετε ένα βασικό στοιχείο του management. Απαραίτητο αν θέλετε οι άνθρωποι να αποδίδουν τα μέγιστα: τον ενθουσιασμό των εργαζομένων!
Αυτό που θέλει να σκέπτεται και να αισθάνεται κάθε εργαζόμενος δεν είναι μόνο ‘πρέπει να το κάνω’ αλλά και ‘θέλω να το κάνω’. Γιατί όταν θέλουμε να κάνουμε κάτι, το κάνουμε καλύτερα!
Για να μπουν οι εργαζόμενοι σε ψυχολογία, ρυθμό λειτουργίας και συμπεριφορά τύπου ‘θέλω να το κάνω’, χρησιμοποιήστε τον ‘μαγνήτη’!
Ο ‘μαγνήτης’ κάθε manager είναι η Πειθώ!
Με πειθώ στην επικοινωνία σας, έλκετε τους εργαζόμενους κοντά σας, δεν τους απωθείτε μακριά σας.
Για να ‘βγάζετε’ τα θετικά συναισθήματα των ανθρώπων σας:
- Χρησιμοποιείτε εξηγήσεις και επιχειρήματα.
- Εξηγείτε το ‘γιατί’ όταν μιλάτε.
- Συνδέστε ό,τι λέτε με τον τελικό στόχο, το ζητούμενο αποτέλεσμα.
- Δείξτε πώς αυτό που λέτε βοηθά σε προσωπικό επίπεδο τον εργαζόμενο ή την ομάδα σας.
Όσοι σκέφτεστε ότι η διαδικασία της πειθούς προϋποθέτει περισσότερο χρόνο, θυμηθείτε: επενδύω λίγο περισσότερο χρόνο σήμερα, κερδίζω πολύ περισσότερο χρόνο αύριο. Και κυρίως, δεν ασχολούμαι ξανά με αυτό το θέμα!
Σας έπεισα;
Διαβάστε δύο σχετικά άρθρα: ‘Μην τολμήσεις!’ – 3 απαγορευμένες φράσεις για managers και ‘Γιατί δε φοράς κράνος;’
* Διαφωνώ ‘οριζοντίως και καθέτως’ με όσους ισχυρίζονται και πρεσβεύουν το ‘η δουλειά είναι πόλεμος’! Τη δουλειά τη χαιρόμαστε, ακόμη και με τις δυσκολίες της. Με τη δουλειά ζούμε, δεν πεθαίνουμε. Στη δουλειά, δεν έχουμε εχθρούς, έχουμε συνεργάτες και πελάτες. Ακόμη και όταν πρόκειται για τους πιο δύστροπους και τους πιο αρνητικούς.
Αν η δουλειά είναι πόλεμος, φωτιά η σεισμός σε καθημερινή βάση, κάτι δεν έχουμε καταλάβει καλά, κάτι δεν έχουμε οργανώσει σωστά…
(If I believe it, I Believe I Can Fly )
Θέλετε να αναδημοσιεύσετε αυτό το άρθρο στην ιστοσελίδα σας; Επικοινωνήστε μαζί μας.
Μπορείτε επίσης να εκτυπώσετε, να αναπαράγετε και να διανείμετε το άρθρο, εφ’ όσον φαίνονται καθαρά α) το λογότυπο της Customer Service Greece και β) το σχετικό ενεργό link.