Διάβασμα 3’   |   Photo by Artem Podrez from Pexels

 

Τι κάναμε χθες

Έχουν περάσει οι εποχές που το υπόδειγμα του leader ήταν ένας συνδυασμός Robocop, Rambo και Terminator. Σκληρός, δυναμικός, αγέρωχος, ψυχρός. Γενικά, το σκεπτικό ήταν κάποτε: επαγγελματίας = killer!

Ναι, υπάρχουν ακόμη κάποιες και κάποιοι που προσπαθούν να διατηρήσουν τέτοια πρότυπα στον εργασιακό χώρο…  (Το ξέρουν; το καταλαβαίνουν; το θέλουν;)

Αυτού του τύπου οι προϊστάμενοι και διευθυντές χάνουν το πιο σημαντικό ‘κομμάτι’ από τους πόρους τους. Χάνουν τους εργαζομένους!

 

Τι κάνουμε σήμερα

Οι εργαζόμενοι δουλεύουν καλά, αποδίδουν, δίνουν αυτό που μπορούν, όταν

δουλεύουν ‘με την καρδιά τους’!

Το πρότυπο λοιπόν που χρειάζονται είναι ένας Ηγέτης / Διευθυντής / Προϊστάμενος που κάνει το ίδιο. Που έχει, δηλαδή, συναίσθημα και που το εξωτερικεύει.

Οι εργαζόμενοι σήμερα – ιδιαίτερα οι νεότερες γενιές – δεν ‘μαγνητίζονται’ από παλιομοδίτικα πρότυπα, από το status, από το χρώμα του χρήματος.

Οι εργαζόμενοι σήμερα χρειάζονται έμπνευση!

Και η έμπνευση προϋποθέτει συναίσθημα!

 

Τι πρέπει να κάνουμε αύριο

Η πρόκληση για τους ηγέτες είναι να αναπτύσσονται και να προσαρμόζονται. Δεν γίνεσαι ηγέτης απλώς και μόνον επειδή σπούδασες business administration, επειδή διάβασες 5, 10 ή 110 βιβλία, επειδή κάνεις share όλα τα quotes που βρίσκεις στο internet και στα social media. Χρειάζεται καθημερινή προσπάθεια, εξωστρέφεια, γνώση του εξωτερικού περιβάλλοντος, παρατήρηση των συνθηκών, κατανόηση των αλλαγών που συντελούνται και … έλλειψη εγωισμού.

Αρκετοί από εμάς μάθαμε για την ηγεσία και για το management πολλά χρόνια πριν. Και εκεί μείναμε! Δεν εξελίξαμε αυτό που περάσαμε στις νεότερες και στους νεότερους.

Γι’ αυτό και είναι πολλές και πολλοί στις επιχειρήσεις που αρέσκονται στα μετρήσιμα μεγέθη και μόνο. (Σημείωση: τελικά, μετρήσιμο = εύκολο!) Μετρούν την επιτυχία – ακόμη και την ευτυχία… – μόνο με ποσοτικά κριτήρια τύπου ‘πόσα βγάζεις’, ‘πόσα πτυχία’, ‘πόσα τηλέφωνα’, ‘πόσα πιστοποιητικά τα προϊόντα’, ‘πόσοι πελάτες’, ‘πόσα βραβεία’, ‘πόσα likes’, ‘τι ποσοστά’, κ.ο.κ.

Αυτοί είναι μονοδιάστατοι και ρηχοί τρόποι υπολογισμού. Εκτός πραγματικότητας. Οδηγούν σε στρεβλωμένες εκτιμήσεις, σε επιφανειακές σχέσεις, σε έλλειψη μακροπρόθεσμου αποτελέσματος (επιτυχίας ή ευτυχίας).

Είναι πλέον καιρός να προσθέσουμε στο ‘μίγμα’ της ηγεσίας κι άλλα, πιο ‘ποιοτικά συστατικά’, όπως αγάπη, ενδιαφέρον, ομάδα, κλίμα, ταπεινοφροσύνη, καλή καθημερινότητα, χαμόγελο. Που θα δώσουν στους εργαζομένους όχι μόνο θεωρητικά αλλά και πρακτικά αυτό που λέμε employee experience και που είναι προϋπόθεση για το customer experience. (Σημείωση: αυτό είναι δύσκολο αλλά αξίζει να το προσπαθήσουμε!)

Α, και, όταν μιλάμε για leaders, δεν είναι απαραίτητο να φέρνουμε στο μυαλό μας μόνο μεγάλες και πολυεθνικές επιχειρήσεις. Μερικοί από τους μεγαλύτερες ηγέτες που έχω γνωρίσει στη ζωή μου είναι σε μικρές αλλά υγιείς επιχειρήσεις, με μηδενικούς τραπεζικούς λογαριασμούς, αλλά χαμογελαστοί, ήρεμοι, περιτριγυρισμένοι από εργαζομένους που θα έδιναν τα πάντα γι’ αυτούς!

Πώς μετριέται λοιπόν για τον ηγέτη η επιτυχία και η ευτυχία;;;

 

(Do You Feel Like We Do? music)

 

Σχετικά άρθρα:

‘Χαίρω πολύ!’ – Παρακίνηση εργαζομένων και employee experience

Εξυπηρέτηση Θυμωμένων … Στελεχών

 

Θέλετε να αναδημοσιεύσετε αυτό το άρθρο στην ιστοσελίδα σας; Επικοινωνήστε μαζί μας.

Μπορείτε επίσης να εκτυπώσετε, να αναπαράγετε και να διανείμετε το άρθρο, εφ’ όσον φαίνονται καθαρά α) το λογότυπο της Customer Service Greece και β) το σχετικό ενεργό link.