Φωτογραφία: Pixabay  |  Διάβασμα 4’

 

Με το Θανάση γνωριστήκαμε ως συνάδελφοι σε μια εταιρεία που δούλευα πριν από χρόνια.

Ήταν ένας μέσος υπάλληλος, χωρίς πτυχία, χωρίς σοβαρή προϋπηρεσία. Δεν ήταν ο άνθρωπος που είχε τις super-duper ιδέες ή τις καινοτόμες προσεγγίσεις. Σε καμία περίπτωση δεν θα μπορούσα να τον χαρακτηρίσω ως ‘αστέρι’.

Παρά ταύτα, ο Θανάσης είχε μια αξιοσημείωτη καριέρα και σήμερα είναι Διευθύνων Σύμβουλος σε μια εταιρεία παροχής υπηρεσιών.

Ο Θανάσης είχε – και τελικά αυτό ήταν που τον βοήθησε – ένα σημαντικό στοιχείο.

Ήταν (και είναι) ένα εξαιρετικά συμπαθές άτομο.

Οι περισσότεροι άνθρωποι που έχω συναντήσει στη ζωή μου, σε κάποιους είναι συμπαθείς, σε κάποιους αντιπαθείς, σε κάποιους ούτε κρύο ούτε ζέστη. Σπάνια στη ζωή μου έχω συναντήσει ανθρώπους που είναι συμπαθείς σε όλους.

Ο Θανάσης είναι μια τέτοια εξαιρετική περίπτωση ατόμου!

Για έναν manager ή έναν εργαζόμενο σε τμήμα πρώτης γραμμής (όπως για παράδειγμα Εξυπηρέτηση Πελατών, Front Office, Πωλήσεις) ή σε ένα Κατάστημα Λιανικής, οι καλές συνεργασίες είναι ένα σημαντικό – και ενίοτε καθοριστικό – στοιχείο για την εργασιακή επιτυχία.

Οι καλές συνεργασίες εξαρτώνται σε πολύ μεγάλο βαθμό από το πόσο συμπαθείς είμαστε στους ανθρώπους με τους οποίους καλούμαστε να συνεργαστούμε καθημερινά στη δουλειά μας, δηλαδή τους συναδέλφους και τους πελάτες μας.

Πώς θα το πετύχουμε αυτό; Πώς μπορούμε να γίνουμε πιο συμπαθείς στους ανθρώπους γύρω μας;

  1. Χαμογελάτε (όχι χαΖογελάτε) και γελάτε. Γελάτε πολύ και δυνατά (έστω έντονα). Να εκφράζετε τα θετικά σας συναισθήματα. Σε ποιον δεν αρέσει ένας άνθρωπος που έχει ευχάριστη διάθεση και μπορεί να την εξωτερικεύει!
  2. Δείξτε ενδιαφέρον για τον άνθρωπο δίπλα σας ή απέναντί σας. Σταματήστε να δίνετε συνεχώς προτεραιότητα στην πάρτη σας και λειτουργήστε πιο αλτρουϊστικά. Κάντε ερωτήσεις. Ακούτε τι σας λέει. Κοιτάτε τον στα μάτια. Ανοίγετε λίγο περισσότερο τα μάτια, για να δείχνετε την προσοχή σας.
  3. Μιλάτε. Με ζωντάνια και τόσο-όσο. Να μιλάτε με όρεξη, να δείχνετε ότι απολαμβάνετε την συζήτηση με το συνομιλητή σας. Και, ναι, είναι κακό να μιλάτε πολύ. Γίνεστε κουραστικοί. Πρέπει όμως να μιλάτε αρκετά. Για να δείχνετε ότι έχετε γνώση και άποψη, για να εκφράζετε αυτό που θέλετε και αυτό που δε θέλετε, για να δείχνετε την ενεργητική σας στάση και διάθεση.
  4. Να παραδέχεστε ανοιχτά και δημόσια όταν δεν ξέρετε κάτι. Επίσης, να παραδέχεστε ανοιχτά και δημόσια τα ελαττώματά σας. Είναι θετικό να νιώθει ο συνομιλητής σας ότι έχει απέναντί του έναν άνθρωπο που δεν είναι συμπλεγματικός και δεν θέλει να το παίζει θεός. Νιώθει πιο άνετα και πιο οικεία μαζί σας. Και νιώθει καλύτερα με τον εαυτό του.
  5. Να κάνετε πράγματα για τον άλλο. Να είστε πρόθυμοι να δίνετε βοήθεια, να μπαίνετε σε κόπο, να αφιερώνετε χρόνο. Οι άνθρωποι, σε γενικές γραμμές, αν τους κάνεις ένα καλό, σου κάνουν δύο. Τώρα, αν πετύχετε αυτόν που δεν θα κάνει τίποτε για σας ως ανταπόδοση, το κέρδος είναι ότι κατανοείτε πώς και πού οριοθετείται η σχέση σας μαζί του.
  6. Παίρνετε λίγο πιο ανάλαφρα τα πράγματα. Δεν είναι λογικό κάθε μέρα, κάθε ώρα και στιγμή, να είναι όλα τόσο σοβαρά, τόσο σημαντικά, τόσο επείγοντα… Πώς την έχετε δει; Στο Emergency Room του Memorial Hospital δουλεύετε; Μιλήστε και για κάτι άλλο εκτός των εργασιακών θεμάτων. Και βγάλτε αυτή τη φάτσα και το στήσιμο του σοβαρού και πολυάσχολου στελέχους. Δημιουργεί αποστάσεις.
  7. Μην είστε υπερβολικά πιεστικοί με τους άλλους ανθρώπους. Απαιτητικοί ναι, υπερβολικά πιεστικοί όχι. Μας ξεφεύγει πολλές φορές η λεπτή γραμμή και ‘χάνουμε’ τον άλλον άνθρωπο.

Σημείωση: Ο Θανάσης είναι παντρεμένος με μια κουκλάρα. Μια αντίστοιχα συμπαθή γυναίκα, η οποία νιώθεις ότι ξεχειλίζει από καλή διάθεση. Τα δύο παιδιά τους ήταν – πριν από χρόνια – τα πιο εύκολα μωρά που έχω γνωρίσει. Ούτε γκρίνιες, ούτε κλάματα, ούτε τίποτε. Μέσα σ’ όλα. Έξοδοι, ξενύχτια, ταξίδια. Χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα.

Τίποτε δεν είναι τυχαίο σ’ αυτή τη ζωή…

Έχω αποδεχτεί ότι κάποιοι άνθρωποι γεννιούνται με ένα ‘κοκαλάκι νυχτερίδας’. Και οι περισσότεροι πρέπει να προσπαθήσουμε σκληρά, συνειδητά, μεθοδικά, για να πετύχουμε αυτό που άλλοι έχουν ‘από γεννησιμιού τους’.

Τι να κάνουμε;

Ποια είναι η εναλλακτική;

Άντε λοιπόν να περιμένεις ότι θα πετύχεις κάτι, χωρίς να είσαι συμπαθής στους γύρω σου…

Και να θες να πιστεύεις ότι θα καταφέρεις να τους επηρεάσεις μόνο με το επίπεδο, το status, τα facta…

Βράσ’ τα κι άστα.

 

(You are So Nice , ρε Θανάση!!!)

 

(Διαβάστε άλλο ένα σχετικό άρθρο: Επικοινωνία με πελάτες – Το σύστημα ‘Καθρέφτης’. Ισχύει και για τους ‘εσωτερικούς πελάτες’, τους συναδέλφους δηλαδή.)

 

Θέλετε να αναδημοσιεύσετε αυτό το άρθρο στην ιστοσελίδα σας; Επικοινωνήστε μαζί μας.
Μπορείτε επίσης να εκτυπώσετε, να αναπαράγετε και να διανείμετε το άρθρο, εφ’ όσον φαίνεται καθαρά το λογότυπο της Customer Service Greece και υπάρχει το σχετικό dofollow link.

Print Friendly, PDF & Email