Διάβασμα 3’   |   Φωτογραφία: Adina Voicu από Pixabay

 

Ένας καλός εργαζόμενος αποχωρεί για πολλούς και διάφορους λόγους:

  • Δεν μπορεί να εξελιχθεί άλλο στην δική σας ομάδα ή επιχείρηση
  • Δέχθηκε μια πολύ καλή προσφορά από άλλη εταιρεία
  • Δεν της/του αρέσουν το κλίμα ή οι συνθήκες εργασίας
  • Θέλει να αλλάξει χώρο/κλάδο/θέση/τόπο

 

Πώς θα διαχειριστείτε την αποχώρηση

Εννοείται ότι ούτε μούτρα θα κρατήσετε, ούτε θα χαλάσετε την καλή επικοινωνία μαζί της/του για το υπόλοιπο της συνεργασίας σας.

Οι στόχοι σας είναι:

  1. Να παραμείνει καλό το κλίμα μεταξύ των εργαζομένων που παραμένουν. Δεν χρειάζονται εντάσεις, θυμοί, ταραχή, κατηγόριες.
  2. Να δείξετε στους υπόλοιπους ότι δεν σκέπτεστε εγωιστικά ή με μικροπρέπεια. Ότι χαίρεστε με την χαρά και με την εξέλιξη ενός εργαζομένου.
  3. Να ολοκληρώσει τις όποιες εκκρεμότητες έχει πριν την αποχώρησή του ή/και να εκπαιδεύσει τον αντικαταστάτη του.
  4. Να αφήσετε ανοικτή την πόρτα για το μέλλον. Η αποχώρηση να γίνει ‘βελούδινα’. Ούτε ο πρώτος ούτε ο τελευταίος εργαζόμενος θα είναι που φεύγει και ξαναγυρνά.

 

Χαρείτε, λυπηθείτε, δείξτε τα συναισθήματά σας τόσο στον ίδιο τον εργαζόμενο όσο και στους υπόλοιπους εργαζομένους.

Χαρείτε γιατί ένας άνθρωπος επιλέγει κάτι που εκτιμά ότι θα είναι καλύτερο για το μέλλον του.

Λυπηθείτε γιατί χάνετε έναν καλό συνάδελφο, μια φίλη ή έναν φίλο.

Μην λυπηθείτε επειδή χάνετε έναν αποδοτικό εργαζόμενο.

Μην δείξετε θυμό ή κακία επειδή αισθάνεστε απόρριψη ή επειδή πρέπει να βρείτε αντικαταστάτρια/-άτη.

 

Τι να πείτε, τι να μην πείτε στον εργαζόμενο

✅ Χαίρομαι πολύ που είχα την τύχη να συνεργαστώ μαζί σου!
✅ Σ’ ευχαριστώ για όσα πρόσφερες στην ομάδα και σε μένα!
✅ Σου εύχομαι ό,τι καλύτερο στην επόμενη δουλειά σου!
✅ Θα είμαι εδώ για ο,τιδήποτε χρειαστείς!
✅ Υπάρχει κάτι που μπορώ να κάνω για να αλλάξεις την απόφασή σου; (πολύ ήπια, χωρίς αγωνία, χωρίς παρακλητικότητα)

❌ Με την αποχώρησή σου δημιουργείς πρόβλημα στη λειτουργία της ομάδας / επιχείρηση.
❌ Θα περίμενα να εκτιμήσεις όσα έχω κάνει / έχουμε κάνει για σένα και να μην φύγεις για …
❌Αν ήξερα ότι θα αποχωρούσες, δεν θα είχα προτείνει την πρόσληψή σου…
❌ Θέλεις περισσότερα χρήματα; Να το συζητήσουμε.

 

Τι να πείτε, τι να μην πείτε στους υπόλοιπους εργαζομένους

✅ Θα μας λείψει η Τάδε!
✅ Στενοχωριέμαι που χάνουμε τον Τάδε, έναν εξαιρετικό συνάδελφο και εργαζόμενο!
✅ Χαίρομαι με τη χαρά της και ελπίζω η επιλογή της να είναι η καλύτερη για αυτήν!

❌ Δεν πειράζει.
❌ Έτσι είναι η ζωή.
❌ Ουδείς αναντικατάστατος.
❌ Προχωράμε μπροστά και δεν κοιτάμε πίσω.
❌ Εμείς τον φτιάξαμε και αυτός μας παράτησε.

 

(If You Love Somebody Set Them Free music)

 

Σχετικά άρθρα:

 

Θέλετε να αναδημοσιεύσετε αυτό το άρθρο στην ιστοσελίδα σας; Επικοινωνήστε μαζί μας.

Μπορείτε επίσης να εκτυπώσετε, να αναπαράγετε και να διανείμετε το άρθρο, εφ’ όσον φαίνονται καθαρά το λογότυπο της Customer Service Greece και το σχετικό ενεργό link.

 

Print Friendly, PDF & Email