Διάβασμα 3’  |  Φωτογραφία: master1305 από freepik

 

Εργαζόμενος και manager

Γιατί πολλοί εργαζόμενοι δεν αποδίδουν στη δουλειά τους; Γιατί δεν δίνουν αυτό που περιμένουν οι πελάτες;

Γιατί τους λείπει ένα βασικό κομμάτι του puzzle.

Αυτό που συνδέει το ‘τι πρέπει να κάνω’ με το ‘γιατί πρέπει να το κάνω’.

Όταν οι εργαζόμενοι κατανοούν το ρόλο και τη συνεισφορά τους, αποκτούν κίνητρο. Εργάζονται πιο συνειδητοποιημένα, πιο ευχάριστα, πιο αποτελεσματικά!

Αυτή είναι μια βασική ευθύνη κάθε διευθυντή ή προϊστάμενου στην πρώτη γραμμή. Είναι μια βασική δεξιότητα management.

Αν δεν το κάνει ή αν δεν ξέρει πώς να το κάνει, για να έρθει το επιθυμητό αποτέλεσμα θα φωνάζει, θα αγχώνει, θα φοβίζει τους εργαζομένους.

Και, ξέρετε, ‘με το ζόρι παντρειά δεν γίνεται’.

 

Απ’ το κακό στο καλό

Είχα την ατυχία να είμαι κακός manager όταν μου έδωσαν το ρόλο για πρώτη φορά.

Είχα την ευτυχία να έχω έναν καλό manager.

Σε μια συνάντηση 15’ μού περιέγραψε το βασικό πλαίσιο του νέου μου ρόλου. Ουσιαστικά, μου είπε να μιλήσω στην ομάδα μου για 5 βασικά πράγματα:

1️⃣ Τι πάμε να κάνουμε

2️⃣ Γιατί πάμε να το κάνουμε

3️⃣ Ποιες είναι οι προσδοκίες οι δικές μου και των πελατών

4️⃣ Πότε αρχίζουμε και πότε τελειώνουμε ή πόσο πρέπει να διαρκέσει μια ενέργεια

5️⃣ Ποιες ευθύνες/καθήκοντα έχει κάθε μέλος της ομάδας, πώς επηρεάζουν οι ευθύνες/καθήκοντα του ενός τον άλλον και πώς θα επικοινωνούν μεταξύ τους

Και στο τέλος (ή αν πρόκειται για επαναλαμβανόμενη δουλειά, με μια συχνότητα που κρίνω) να ελέγχω αν έχει ολοκληρωθεί η δουλειά και σε τι επίπεδο/ποιότητα σε σχέση με τις προσδοκίες που είχαμε θέσει.

 

Plus 2

Στη διάρκεια των χρόνων, πρόσθεσα/εμπλούτισα με δύο στοιχεία:

➡ Προσωπική εμπλοκή. Να νιώθει ο εργαζόμενος τη σημασία, τη διαφορά που κάνει, τη συνεισφορά της/του στο τελικό αποτέλεσμα. (Νομίζω καταλήγει σε αυτό που αποκαλούμε ownership.)

➡ Ανοχή στην απόκλιση. Οι άνθρωποι δεν δουλεύουν (και δεν πρέπει να δουλεύουν) σαν ρομπότ. Μερικές φορές έχουν ελαφρά διαφορετικό τρόπο να λένε και να κάνουν τα πράγματα. Εφόσον η διαφοροποίηση είναι μικρή, είναι ΟΚ!

 

Βοηθά και στην εκπαίδευση

Σχεδόν σε κάθε σεμινάριο, ξεκινάω θέτοντας στους συμμετέχοντες ένα βασικό ερώτημα. Ρωτήστε το κι εσείς!

‘Τι Δουλειά Κάνετε;’

Στα χρόνια που κάνω αυτή τη δουλειά, διαπίστωσα ότι είναι ο καλύτερος τρόπος για να βάλω τα πράγματα στη σωστή τους βάση από την αρχή.

Παράλληλα, από τις απαντήσεις, καταλαβαίνω σε ποσοστό 95% πόσο καλός είναι ‘ο από πάνω’…

Πόσο έχει δώσει να καταλάβει τη σημασία της δουλειάς που κάνει ‘ο από κάτω’.

 

 

Δείτε επίσης:

Ποιος είναι ο επιτυχημένος leader σήμερα;

Empowerment – Ενδυνάμωση Εργαζομένων

 

Θέλετε να αναδημοσιεύσετε αυτό το άρθρο στην ιστοσελίδα σας; Επικοινωνήστε μαζί μας.
Μπορείτε επίσης να εκτυπώσετε, να αναπαράγετε και να διανείμετε το άρθρο, εφ’ όσον φαίνεται καθαρά το λογότυπο της Customer Service Greece και υπάρχει το σχετικό ενεργό link.

Print Friendly, PDF & Email