Διάβασμα 3’  |  Φωτογραφία: krakenimages από freepik

 

Αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο εκλαμβάνουμε τα λάθη στην κοινωνία μας και στις επιχειρήσεις.

Δίνουμε την έμφαση στην ‘παρέκκλιση’ από τη νόρμα. Η σκέψη μας είναι στην ‘προβλεπόμενη’ τιμωρία.

Κάποια λάθη είναι όντως τραγικά. Και είναι αναμενόμενη ή υποχρεωτική η ενασχόλησή μας με τις συνέπειες, τις ζημιές. Και είναι φυσιολογικό να περιμένουμε ή να επιθυμούμε την τιμωρία του φταίχτη.

Κάποια λάθη, τα περισσότερα για να είμαι ακριβής, δεν είναι τραγικά. Κάποια στιγμή πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι, το να τα αντιμετωπίζουμε ως τραγικά, μόνο τραγικά αποτελέσματα φέρνει.

Αφήστε που ορισμένα λάθη εξελίσσονται σε θριάμβους! Όπως πχ…

 

Το εμβόλιο της Οξφόρδης

Ίσως ξέρετε ότι το πρώτο εμβόλιο για την Covid αναπτύχθηκε από το πανεπιστήμιο της Οξφόρδης. Και το αγόρασε και το διένειμε η AstraZeneca.

Κατά τις δοκιμές του εμβολίου, οι ερευνητές του πανεπιστημίου διαχειρίζονταν τις δόσεις προς τους εθελοντές που λάμβαναν μέρος στις δοκιμές.

Κάποια στιγμή παρατήρησαν ότι ορισμένες παρενέργειες, όπως εξάντληση, πονοκέφαλοι ή πόνοι στα άνω άκρα, ήταν ηπιότερες αυτών που αναμένονταν. Έλεγξαν τι είχε γίνει και ανακάλυψαν ότι είχε χορηγηθεί κατά λάθος η μισή πρώτη δόση του εμβολίου. (Θα θυμάστε ίσως ότι το συγκεκριμένο εμβόλιο ήταν σε δύο δόσεις.)

Σε μια υπο-ομάδα των εθελοντών, αποφάσισαν να συνεχίσουν το πρόγραμμα με τη μισή πρώτη δόση.

Όταν μετρήθηκαν τα αποτελέσματα των δοκιμών, στη μεγάλη ομάδα των εθελοντών, σε εκείνους δηλαδή που χορηγήθηκαν δύο ισοδύναμες δόσεις, το ποσοστό αποτελεσματικότητας του εμβολίου ήταν 62%. Στην ομάδα των εθελοντών που χορηγήθηκε πρώτα η μισή δόση και έπειτα η πλήρης, η αποτελεσματικότητα του εμβολίου μετρήθηκε στο 90%!

 

Εκμεταλλευτείτε τα λάθη προς όφελός σας

Αντί να εστιάζετε στο κακό, εστιάστε στο καλό που μπορεί να ‘παραχθεί’ από ένα λάθος.

Αν κάνει ένα λάθος κάποιος εργαζόμενος, με το να εστιάσετε αποκλειστικά και μόνο στην τιμωρία, δεν κερδίζετε τίποτε. Στην καλύτερη περίπτωση, θα έχετε εργαζόμενους που λειτουργούν υπό το καθεστώς φόβου, δεν βγάζουν όλο το δυναμικό τους, δεν παίρνουν πρωτοβουλίες.

Θέλετε να κερδίσετε από το λάθος;

1️⃣  Ό,τι έγινε, έγινε!

2️⃣ Αναλύστε το, βρείτε τις αιτίες, διορθώστε συστήματα, διαδικασίες, SOPs.

3️⃣ Χρησιμοποιήστε το λάθος για να καθοδηγήσετε, να εκπαιδεύσετε και να βελτιώσετε τόσο το ίδιο τον εργαζόμενο όσο και όλη την ομάδα.

Από τα λάθη, μαθαίνουμε!

Δώστε την έμφαση στο ΜΑΘΗΜΑ και όχι στο ΠΑΘΗΜΑ!

 

 

Δείτε επίσης:

Happy People, Higher Profits!

Πού πας ρε φουκαρά Καραμήτρο…!

 

Θέλετε να αναδημοσιεύσετε αυτό το άρθρο στην ιστοσελίδα σας; Επικοινωνήστε μαζί μας.
Μπορείτε επίσης να εκτυπώσετε, να αναπαράγετε και να διανείμετε το άρθρο, εφ’ όσον φαίνονται καθαρά το λογότυπο της Customer Service Greece και το σχετικό ενεργό link.

Print Friendly, PDF & Email